סוער בפתח תקווה: האם הרב בנימין אטיאס "השתלט" על הכשרות בעיר?

סוער בפתח תקווה: הרב בנימין אטיאס כינס את מפקחי הכשרות בעיר והודיע להם כי מעתה הוא אחראי בנושא הכשרות. המועצה הדתית: "שני הרבנים עובדים בשיתוף פעולה" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב מיכה הלוי והרב בנימין אטיאס (צילום: Roy Elima/Flash90)

שנתיים אחרי שנבחרו לתפקיד רבה הראשי הספרדי והאשכנזי של פתח תקווה, התפוררה האידיליה בין שני הרבנים הרב בנימין אטיאס והרב מיכה הלוי. הסיבה: הרב אטיאס כינס השבוע את מפקחי הכשרות בעיר והודיע להם כי מעתה הוא אחראי בנושא הכשרות בעיר.

עד עתה, מי שהיה אחראי על אגף הכשרות היה הרב האשכנזי, הרב מיכה הלוי. מאז היכנסו לתפקיד, מספרים תושבים, כשרות הרבנות בעיר הפכה למקובלת גם עבור חרדים רבים. "הוא הפך את ההכשר לטוב יותר. הוא החמיר כמו כשרויות אחרות", אומר תושב המקורב לרב.

ההשתלטות, כך לפי הטענות, החלה אתמול (שלישי) כאשר הרב אטיאס זימן את מפקחי הכשרות בעיר אל לשכתו בבניין המועצה הדתית ברחוב חובבי ציון במרכז פתח תקווה, שם הוא הבהיר להם באופן חד משמעי כי מעתה הוא המילה האחרונה בנושאי כשרות.

"מהיום אני בעל הבית וממני אתם מקבלים את ההנחיות", אמר הרב אטיאס.

גורם המעורה בפרטים אמר ל"כיכר השבת" כי "הרב אטיאס כבר שוחח עם כמה בעלי עסקים - ובניהם בעל משחטה ידועה ואמר להם כי הוא אחראי על הכשרות בעיר ולא הרב מיכה הלוי שהיה בתפקיד עד היום".

מפקחי הכשרות שלא ידעו תחילה על מהות הפגישה, חוששים לדבר בשמם ואף בעילום שם. אחד מהם הסביר את פשר השתיקה: "זה לא הזמן לדבר. הנושא הזה צריך להיות נדון בין שני הרבנים ולא על ידינו".

ההשתלטות, כך אומרים בעיר, הייתה עניין של זמן וכי הרב אטיאס ניצל את ההזדמנות שהרב מיכה הלוי שוהה בימים אלה בחו"ל ולכן הוא זימן את מפקחי הכשרות והודיע להם על כך רק אתמול.

תגובת המועצה הדתית: "הרבנים הראשיים עובדים בשיתוף פעולה בכל התחומים. עם כניסתם לתפקיד, היתה חלוקת עבודה בין הרבנים הראשיים. הרב בנימין אטיאס החליט להצטרף ולטפל, יחד עם הרב מיכה הלוי גם בתחום הכשרות. העבודה בצוות ובשיתוף פעולה מלא בין הרבנים הראשיים. משיחותינו עם מפקחי הכשרות לא הועלתה כל טענה כי הרב הראשי הודיע למפקחים שהרב מטפל באופן בלעדי בכשרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר