הקרע הספרדי

הגר"ש עמאר: "רדיו קול ברמה מביא את דבר ה'"

המתקפה של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן נגד הרדיו החרדי "קול ברמה", מעמיקה את הקרע בציבור הספרדי, כאשר בזה אחר זה מתייצבים רבנים ספרדים לצדו של הרדיו • רבה של ירושלים הגר"ש עמאר מצדד הבוקר בתחנה ואומר כי "רדיו 'קול ברמה' מביא את דבר השם" • האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
נגד הגר"ש כהן. הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר (צילום: פלאש 90)

הקרע בציבור הספרדי: לאחר המתקפה של נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שלום כהן נגד הרדיו החרדי "קול ברמה", בה אף קרא לתלמידיו שלא להאזין לרדיו, רבנים בכירים בציבור הספרדי ממשיכים לצאת להגנת התחנה, תוך שהם מביעים התנגדות לבכירי ש"ס שנמצאים במאבק עם התחנה.

הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה עמאר, יוצא הבוקר (שני) להגנת הרדיו, כשהוא אומר דברים ברורים בשידור ב'קול ברמה': "אני רוצה לברך את כל מאזיני רדיו 'קול ברמה' שהוא מביא את דבר ה', דברי חכמים ושיחותיהם, הלכותיהם, הלכות חג בחג בחיבה. תבוא עליכם ברכה וחיים. גם כל המאזינים יבורכו ויזכו לעבוד את ה' באגודה אחת, בלבד אחד כאיש אחד".

כפי שדווח אמש לראשונה ב"כיכר השבת", ראש ישיבת "כיסא רחמים" הגאון רבי מאיר מזוז, מרבניה של תנועת ש"ס, יצא להגנת תחנת 'קול ברמה' ואמר: "מורי ורבותי, רדיו קול ברמה הוא מיוחד. מיוחד - כי אין בו לשון הרע, אין בוא פגיעה ישירה. הוא נקי מערוצים אחרים, לכל אחד יש חשבונות משלו".

הגר"מ מזוז התייחס לדבריו של הגר"ש כהן ותקף: "אסור להוציא לעז על רדיו כזה, שאחרי שנים רבות כל החרדים בישראל, גם כאלה שלא שומרים תורה ומצוות נהנים ממנו. כל אלה שיש להם תלונות - אפשר להסביר, אפשר להגיד דבר, אי אפשר ללחוץ על בן-אדם 'תגיד מה שאני אומר לך', אבל לחרוץ משפט על רדיו שרבבות אנשים נהנים ממנו? אסור לעשות את זה".

הרב מזוז הוסיף והתייחס במרומז ל"דרישות" של אנשי ש"ס בשם הגר"ש כהן להקים ועדה רוחנית לתחנה ואמר כי הוא זה שמשמש היועץ הרוחני של "קול ברמה" וכי בכל שאלה מנהלי התחנה באים להיוועץ עמו.

יצוין, כי הבוקר בחר ח"כ יעקב מרגי, מבכירי ש"ס, להתראיין בשידור ב'קול ברמה' בכדי להביע את דעתו כי אין להחרים את שידורי התחנה, כאשר גם יו"ר ש"ס לשעבר ח"כ אלי ישי התראיין אמש במהדורה המרכזית של התחנה בהגשת משה גלסנר.

כזכור, גם המקובל הגאון רבי בניהו שמואלי, מבכירי הרבנים הספרדים, בחר לצאת להגנת הרדיו ולהתראיין ב"קול ברמה" ולומר: "זה המכשיר (קול ברמה. י-כ), שמזכה הכי הרבה את הרבים, הרי מי ייסד אותו? מורינו ורבינו, קול ברמה זה יסודו של מורינו ורבינו, אני הייתי מעורב בזה, אני יודע. מורינו ורבינו עשה את הדבר הזה, הוא כל כך נלחם בשביל 'קול ברמה'".

"זו זכות גדולה לשמוע את הדברים ברדיו קול ברמה, זה זכות גדולה, אנשים טובים עם שיעורי תורה, לחזק את הדבר הזה", הוסיף הרב שמואלי.

בהתייחסות מרומזת לדברי הביקורת של הגר"ש כהן אמר המקובל רבי בניהו שמואלי: "אם יש איזה הערות, אפשר להעיר כל אדם יכול לעשות ביקרות, זה ביקורת בונה, אבל כללית זה יסודו של מרן, והכל מתנהל לפי מרן, זכות גדולה לעם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר