הזיגזג של נתניהו

הבושה של הכנסת: בזכות הערבים - חוק הגיור אושר

חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן אושר בצהריים בוועדת החוקה של הכנסת ברוב של שישה ח"כים מול חמישה מתנגדים • הבושה הגדולה: החוק אושר הודות לח"כים הערבים שנעדרו מהדיון וההצבעה • הח"כים החרדים: "זהו יום שחור למדינת ישראל" • האם הערבים קיבלו הבטחה משר החינוך שי פירון? (חדשות בארץ)

ייש כהן | כיכר השבת |
זיגזג. נתניהו (צילום: פלאש 90)

בניגוד לדעת גדולי ישראל: לאחר השעה 13:00 בצהריים (שני) החלה בוועדת החוקה של הכנסת ההצבעה על חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרם מ'התנועה', כאשר ההסתייגויות שהוגשו נפלו בזו אחר זו, ברוב של שישה ח"כים מול חמישה ח"כים מתנגדים, עד לאישורו של החוק בוועדה.

עם סיום הדיון ולאחר אישורו של החוק, הגיבו חברי הכנסת החרדים ואמרו כי "זהו יום שחור למדינת ישראל".

אתמול, חברי הכנסת הערבים סגרו עם ח"כ משה גפני כי יצביעו נגד החוק בוועדה, ובכך יביאו להפלתו, אך הבוקר, לטענת הח"כים החרדים, בעקבות הבטחות שקיבלו משר החינוך שי פירון, הם נעדרים מההצבעה בוועדה ובכך מתאפשר אישורו של החוק.

בלשכת שר החינוך מגיבים ואומרים כי הוא או מקורביו מעולם לא הציעו לח"כים הערבים דבר בתמורה להיעדרותם מהדיון בוועדה על חוק הגיור.

"מקורבי שר החינוך שוחחו עם הח"כים הערבים בנושא והודיעו להם כי הדיל שלהם עם הח"כים החרדים, לפיו, בעבור התנגדותם לחוק הגיור יסייעו להם להציל את ח"כ זועבי מהחקיקה נגדה והסנקציות השונות הצפויות לה - נחשף", טוענים בלשכת שר החינוך, ומוסיפים כי בעקבות כך, הח"כים הערבים החליטו על דעת עצמם להיצמד למדיניות המסורתית שלהם שלא להתערב בעניינים פנים יהודיים ולהיעדר מהדיון.

שרת המשפטים ציפי לבני אמרה לאחר אישור החוק כי "מי שלא רצה את חוק הגיור בממשלה קיבל אותו היום בכנסת. מי שעושה תרגילים ומפר הסכמים שלא יופתע שהוא נתקל בחומת מגן בתוך הקואליציה הזו. אנו נילחם על יהדות סובלנית ופתוחה".

יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם, אמר לאחר אישור החוק: "אני שמח שהחוק שהתחלתי לקדם בכנסת הקודמת מגיע לישורת האחרונה. היה לנו חשוב להביא את החוק להצבעה בהקדם האפשרי. החוק יאפשר למאות אלפים שעלו לישראל באמצעות חוק השבות להצטרף ולהיות חלק מהעם היהודי, יתגבר ויחזק את הרוב היהודי במדינת ישראל, ויסייע לרבים להינשא כדת משה וישראל".

התקווה של חברי הכנסת החרדים כמו גם של אנשי 'הבית היהודי', שאיימו בפרישה אם החוק יאושר, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ימנע את הגעתו של החוק להצבעה בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, בעזרתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

לפי המסתמן, ראש הממשלה בנימין נתניהו יקדם את הצעת המחליטים בנושא חוק הגיור, של הממשלה, לאחר שיאושר בוועדת החוקה, בעקבות כך שהניסיון להביא להפלת החוק בוועדה נכשל.

בשבוע שעבר הפתיע ראש הממשלה כשהראה לכאורה על התקרבות לציבור החרדי, כשהודיע ליו"ר 'התנועה' ח"כ ציפי לבני כי הוא דוחה את הצעת המחליטים בנושא הגיור בכדי שלא לשרוף את הגשרים עם הציבור החרדי.

אלא שכעת, לאחר שהבין כי החוק צפוי להגיע להצבעה במליאת הכנסת, ו'הבית היהודי' מאיימים לפרוש מהממשלה, נתניהו צפוי להחזיר את הצעת מחליטים בנושא הגיור, בה תומכים ב'הבית היהודי'.

יצוין כי גדולי ישראל מתנגדים להצעת המחליטים של נתניהו ו'הבית היהודי', מי שנמצא בראש המלחמה בחוק הוא הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שהוציא מכתב לנתניהו נגד הצעת המחליטים וכתב: "הצעה הנדונה מתיימרת לייתר את מעורבותה ההכרחית והנחוצה של הרבנות הראשית בתהליך הגיור הנחשב לאחת הסוגיות הרגישות ביותר בעולם היהודי, כאשר יש המציעים תיקונים מינוריים המהווים מס שפתיים מבלי שיש בהם משום שיתוף אמיתי של הרבנות הראשית".

הגר"י יוסף המשיך ותקף את ההצעה של שטרן: "ההצעה הנדונה מהווה פגיעה קשה במעמדה של הרבנות הראשית לישראל כמוסד הדתי-ממלכתי העליון במדינת ישראל, אשר זוכה מאז קום המדינה לאמונם של כלל החוגים".

יצוין כי לאחר החלטת נתניהו לגנוז את החוק, שלח הגר"י יוסף מכתב תודה לנתניהו, אך כאמור ראש הממשלה החליט ברגע האחרון לקדם חזרה את הצעת המחליטים ולאשרה בממשלה.

מוקדם יותר, יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, הסביר את ההתנגדות של הציבור החרדי לחוק הגיור במהלך הדיון בוועדה ואמר: "אנחנו נמצאים על פרשת דרכים כאשר אלעזר שטרן לוקח את האחריות על עצמו, לחתוך את העם היהודי, זה לא יסולח, לא נדע מי יהודי ומי גוי. מתגייסים כל האנשים, שלא יתנו לעשות משהו נגד בית המשפט, פה הם ייתנו קו נרחב, הולכים לחתוך, לקרוע את העם היהודי".

גפני תקף את 'יש עתיד' ואמר כי "אמר מי שאמר, שמתי שכואב צועקים, ולי כואב, ואני צועק, אתם יכולים לצחוק, אצלכם כל הפוליטיקה היא צחוק, מחר אתם לא תהיו פה, אני פה, הציבור שלי פה, הוא היה פה תמיד והוא יהיה פה הלאה, אתם תצחקו ואתם חושבים שתקבלו מזה מנדטים, העם היהודי לא טיפש, אתם מנסים להרוס אותו, אני מנסה לשמור עליו, העם היהודי הוא של כולם ויש מי שמנסה לפגוע בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר