הרב רצון ערוסי: "אני נגד חוק הגיור - מוכן שיפטרו אותי"

הרב רצון ערוסי, רב העיר קריית אונו, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא מתנגד בתוקף ל'חוק הגיור' ומוכן שיפטרו אותו בשל כך. בנוסף, הרב מתנגד לכך שסגן השר יוכל לפטר רבנים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב רצון ערוסי (צילום: פלאש 90)

יום לאחר שמליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק הקובעת כי שר הדתות יוכל להדיח רבני ערים מתפקידם, נשמעת ביקורת נוקבת מפי רב עיר שלא חושש להצהיר כי אין בכוונתו לציית לחוק. לדבריו, כמו ששר משפטים לא יכול לפטר שופט, הוא הדין בין שר הדתות לרב עיר.

רב העיר קריית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב רצון ערוסי, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "אני לא מקבל את החוק הזה". הרב מעמיד במבחן את שר הדתות לגבי החוק המדובר ואומר כי הוא לא יציית לחוק הגיור. "אני מוכן שיפטרו אותי מתפקידי במידה ולא אקבל את חוק הגיור. אני רואה בכך קידוש שם שמיים גדול ואני קורא לכל רבני הערים שבמידה וחוק הגיור יאושר בכנסת ויגיעו מקרי הגיור לפתחם, שלא יטפלו במקרים הללו אלא אך ורק במערכת הגיור הקיימת".

"ברור לכל ספק ששר הדתות לא מפטר רב אלא המתווה הנכון הוא שהשר יכול לבקש ממועצת הרבנות והרבנים הראשיים לישראל להעמיד לדין משמעתי את אותו רב. תהיה קבילה ויהיה שימוע לפי הסדרים המקובלים ואז אם בית הדין המשמעתי יחליט לפטרו זו היא הדרך הנכונה ולא חלילה ששר הדתות יחליט מי יפוטר. זה כמו ששופט בית משפט עליון יפוטר על ידי השר הממונה עליו".

בהצעת החוק נכתב כי רב עיר יצטרך להעביר דו"ח נוכחות, על כך נשמע הרב רותח מזעם. "אני מציע שיכינו דף שאין לו שעות מהשעה 08:00 עד 16:00 אלא דף שיכיל את כל 24 השעות ביממה משום שתפקידו של הרב מכיל את שעות היום כי יכולים להגיע אלי עם שאלות הלכתיות גם בלילה וגם בשבת".

לפי הצעת החוק, השר לשירותי דת יהיה רשאי, לאחר התייעצות עם נשיא מועצת הרבנות הראשית, למנות ועדה לבדיקת צורך להעביר רב עיר מכהונתו לפני תום הכהונה, אם קיים חשש שאינו ממלא את תפקידו כהלכה.

ועדת הבדיקה, לפי הצעת החוק, תהיה מורכבת מדיין או דיין בגמלאות שימנה השר; רב עיר שימנה נשיא מועצתה רבנות הראשית; יועץ משפטי של משרד ממשלתי או יחידת סמך של משרד ממשלתי שימנו השר ונשיא המועצה. הוועדה תוכל להמליץ לשר להעביר רב עיר מתפקידו לאחר שניתנה לו זכות טיעון בפניה.

הרב ערוסי לא היה היחיד שמתח ביקורת כנגד הצעת החוק. קדם לו, ח"כ אורי מקלב שאמר בדיון: "לא להאמין שעומד כאן סגן שר הדתות ומדבר על ועדת הדחה לרבנים. לא הספיקה היום ההתבזות של מערך הגיור, הינה עוד פגיעה ועוד כרסום במעמד הרבנים. לשופטים גם יש מקבילה כזו? זו לא ועדת בדיקה זו ועדת הדחה. אתם אלה שתחליטו מה זה רב מתפקד ומה לא? תבדקו קודם את עצמכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר