הבחירות לבית המחוקקים בניו יורק

דב הייקינד בראיון ל"כיכר השבת": השגתי מיליונים לעולם התורה

דב הייקינד, חבר בית המחוקקים בניו יורק מזה 32 שנה, מתמודד שוב לתפקיד. בראיון ל"כיכר השבת" הוא מספר על פעילויותיו למען הציבור החרדי ועולם התורה ועל תוכניותיו. צפו (בעולם)

ישראל כהן, ניו יורק | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

אין ילד חרדי בבורו פארק ובפלטבוש שבניו יורק שלא מכיר את השם של חבר בית המחוקקים דב הייקינד וזה לא פלא. הוא משמש בתפקידו כעסקן המסייע לציבור הרחב ובפרט לאוכלוסייה החרדית מזה למעלה מ-32 שנה.

גם בישראל שמו ידוע כשהוא מביע שוב ושוב תמיכה בלתי מסויגת באופן תדיר במאבק של ישראל מול העולם הערבי ונגד הטרור.

אנחנו צועדים עם הייקינד ב-13 אווניו, השדרה המרכזית של השכונה, והאיש "כוכב" ממש. פה מבקש ממנו גבאי של חסידות גדולה טובה לחצר הקודש, שם לוחש באוזנו פעיל חברתי המבקש לעשות שינויים בשכונה, ואפילו סתם אזרחים הנתקלים בבעיות ביורוקרטיות.

לכאורה הייקינד יכול היה להמשיך גם לקדנציה הבאה בטבעיות ו"להחליק" שוב ללא כל קושי לג'וב אותו הוא ממלא בהצלחה, אלא שדווקא עסקן חרדי יודע ספר בשם נחמן קאלר החליט לקרוא עליו תיגר והודיע שיתמודד מולו ואף מתכוון לנצח.

עד מהרה הוטל הייקינד לתוך אחת ממערכות הבחירות הסוערות ביותר שידעה שכונת בורו פארק החרדית בעשור האחרון ואכן הקרבות על לוחות המודעות בולטים לעין.

זה נגד זה. לוחות המודעות בשכונה (צילום: כיכר השבת)

בשיחה מיוחדת עם "כיכר השבת" הוא מספר על כל פעילויותיו למען הציבור החרדי ועולם התורה ומתראיין על תוכניותיו לעתיד.

הייקינד משיב בשפת האידיש גם על שאלות קשות ומספר על רצונו להמשיך לעזור ולתרום לקהילה כמו גם לכל יהודי נצרך הזקוק לעזרה.

"זה פשוט ממלא אותי בסיפוק, זה הייעוד שלי", מדגיש הייקינד. חבר בית המחוקקים גם מספר על תקציבים גדולים אותם העביר בשנים האחרונות לתמיכה בישיבות ובחצרות הקודש וכך לדוגמא העניקו הרשויות מיליוני דולרים לחסידויות באבוב, מונקאטש, צאנז ועוד כמו גם לישיבות הליטאיות.

הייקינד ברחובות ניו יורק (צילום: כיכר השבת)

"מדוע מי שלומד פילוסופיה והיסטוריה באוניברסיטה מגיעה לו תמיכה מהמדינה ואילו מי שלומד הלכות ודינים בכולל וישיבה לא מגיע לו את אותו כסף?", תוהה הייקינד.

הייקינד מספר על התמיכה לה הוא זוכה מאדמו"רים ורבנים וטוען: "אני לא מגיע רק לדקה או שתיים אלא מקיים שיחות עומק עם ראשי הקהילות במטרה לעמוד על הצרכים המיוחדים".

לסיום, משוחח הייקינד גם בנימה פוליטית על העמידה שלו לצד ישראל וטוען כי אשליות השלום המדומה רחוקות מאוד. "הייתי במלחמה האחרונה (צוק איתן) בבאר שבע ובאשדוד בזמן ירי הטילים להזדהות מוחלטת עם התושבים, אני סבור שאפשר לדבר עם כולם אבל לא ייצא מזה כלום. אנחנו נמצאים בגלות, שלום יהיה רק כשיבוא המשיח", הוא אומר.

דב הייקינד עם כתב "כיכר השבת" ישראל כהן

הייקינד התייחס בביטול למתחרה נחמן קאלר. "יש הבדל בין מי שסתם מדבר לבין מי שפועל ועושה באמת", הוא עוקץ את המועמד המתחרה. "יש לי ניסיון בעזרה לציבור כבר עשרות שנים ואני מרגיש שכל זמן שאני יכול לפעול בנידון עלי לעשות זאת, זה עושה אותי צעיר יותר", אמר הייקינד.

הייקינד מתייחס בראיון גם לגזירה על ברית המילה ואומר: "הגיע הזמן שיידעו בניו יורק לכבד ולהוקיר את כל המסורות. ה'מציצה בפה' הינו נוהג קדום ועלינו לשמור עליו מכל משמר. הגיע ראש העירייה מייקל בלומברג והחליט לשנות את המדיניות, אני מצפה שיבינו שיש לשמור על ההלכה והמסורת היהודית ולכבד את אמונתם של מיליוני היהודים שחיים בניו יורק ומבקשים לשמור על היהדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר