הנשיא ריבלין קיבל הבטחה בפולין: נשמור על השחיטה הכשרה

נשיא המדינה רובי ריבלין, העורך בימים אלו ביקור ממלכתי ראשון בפולין, קיבל הבטחה מהנשיא וראשצ הממשלה כי יפעלו לשמור בחקיקה על קיום השחיטה הכשרה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ריבלין בפולין (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

בימים אלו הגיע נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לביקור ממלכתי ראשון בפולין שם הוא נפגש עם הצמרת המדינית והכלכלית של המדינה במטרה להדק את שיתופי הפעולה בין פולין לישראל.

אמש (שלישי) בשעת המפגש עם נשיא המדינה ביקש ריבלין שכל הארוחות שיוגשו לפמליה יהיו כשרות למהדרין, בכדי לעודד את עניין השמירה על הכשרות במדינה המזרח אירופית, בפרט על רקע הקשיים לגבי השחיטה הכשרה כאשר הולכים וגוברים הקולות של נציגי ציבור מקומיים המושפעים מתעמולה של ארגוני שמאל קיצוני ואגודות צער בעלי חיים הטוענים כי השחיטה גורמת להתעללות בבהמות.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך שיחתו אמש עם הנשיא וכן הבוקר עם ראשת הממשלה, העלה ריבלין את הצורך בשמירה על ההלכה היהודית ואכן לדברי מקורביו הושג הישג גדול בכך שהן הנשיא והן ראש הממשלה הסכימו לפעול בנחרצות למען חקיקה שתאפשר הגנה על השחיטה היהודית.

הנשיא ריבלין הסביר לשניים את חשיבות העניין ואת מסורת הדורות בעם היהודי ואכן כאמור הושגה פריצת דרך ונדמה היה כי בקרב הדרג המדיני בפולין יענו לבקשה ויפעלו לשמירה על השחיטה היהודית שתוכל להמשיך ולהיעשות על פי כל הכללים.

בפגישתו עם ראשת הממשלה אווה קופאץ, אמר הנשיא ריבלין כי "כבוד גדול הוא לי לבקר בפולין והתמזל מזלי כי האירוע הראשון בו אני לוקח חלק מחוץ לישראל כנשיא, מיוחד כל כך לעם היהודי ולעם הפולני. אני מלווה את התפתחותה של פולין בעשרות השנים האחרונות, גם במסגרת האיחוד האירופי, ואני יודע שכשאנחנו מדברים, אנחנו מבינים אחד את השני. השפעתה של פולין באירופה חשובה לנו מאוד כמדינה דמוקרטית שחוזרת לשורשי הדמוקרטיה ומבינה שלא ניתן לקיים מדינה כשאיום קיומי רוגש עליה".

הנשיא המשיך ואמר: "גם כידידים אנחנו לעיתים מסכימים שלא להסכים אבל אנו רואים בכם גורם ממתן באירופה כשמנסים להביא אותנו לנקיטת צעדים בכפיה. החיים המשותפים במזרח התיכון הם עובדה ואין לעם היהודי מקום אחר בעולם״. עוד אמר הנשיא: ״במאה הקודמת התרחשה טרגדיה נוראית שהשפיעה על עמנו דרמטית, אבל כפי שאמרתי לגברתי שהיא ממנהיגות הדמוקרטיה הפולנית, מגיני הדמוקרטיה מבינים היטב שמדינת ישראל היא לא תוצאה של השואה. אין לנו במדינת ישראל מלחמה לא עם האסלאם, לא מול הערבים וכמובן לא עם הפלשתינים אבל ארגוני טרור לא יוכלו להכתיב לאזור את התנאים בהם נחיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר