סיבוב נוסף: 'דגל' נגד רבנות ירושלים

תנועת 'דגל התורה' תתכנס לדיון מיוחד על רקע הקמת המועצה הדתית בירושלים. חברי המועצה נקראו לדיון כבר מחר בין היתר בנושא חילולי השבת, ובד"ץ שארית ישראל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים לירושלים (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

תנועת "דגל התורה" בירושלים נערכת לקראת מאבק נוסף ברבנות ירושלים וברבנים הנבחרים - הראשל"צ הגר"ש עמאר והרב אריה שטרן.

חברי המועצה מטעם התנועה נקראו לדיון מיוחד בנושא, זאת על רקע הקמת המועצה הדתית בירושלים.

בנוסף, בדיון, שנקבע למחר (שלישי), ידונו המשתתפים בנושא חיזוק כשרות "שארית ישראל", חילולי שבת בירושלים, השכונות המתחרדות ועוד.

המערכה המתחדשת כנגד רבנות ירושלים מגיעה כהמשך ישיר לביקורת שנשמעה בשבוע האחרון בביתו של ראש ישיבת חברון, הגאון רבי דוד כהן, במסגרת כנס חיזוק למען וועד הכשרות של 'שארית ישראל'. כזכור, הגר"ד כהן התבטא כנגד עסקנים חרדים שתמכו ברב שנפגש עם רב קונסרבטיבי.

במייל שנשלח אל כל חברי המועצה נכתב כי על סדר היום יעמדו הנושאים הבאים: "רבנות ירושלים - מועצה דתית; "שארית ישראל" – בהשתתפות נציגי הנהלת "שארית ישראל"; שכונות מתחרדות - לאור הישיבה האחרונה עם נציגי השכונות ושונות".

ל"כיכר השבת" נודע כי כאמור ידונו החברים בין היתר גם בנושאים כגון חילולי השבת בירושלים שנפרצו לאחרונה, וזאת על רקע החשש של פריצת הסטטוס קוו, וכן במצוקת הציבור החרדי בשכונות המעורבות.

השאלה הגדולה הניצבת בפני העסקנים כאמור הינה, עד כמה יש להחריף את המאבק כנגד סמכותה של הרבנות הראשית המקומית.

לדברי גורמים בתנועה, ייתכן מאוד וכבר במהלך הפגישה מחר תעלה ברצינות האפשרות להקמת מערך כשרות אלטרנטיבי לרבנות העיר ירושלים זאת לאחר שמועות לפיהן ניתנה ההוראה בחלק מהחנויות בעיר לסמוך על היתר המכירה שנאסר על ידי גדולי הדור.

בנוסף, ידונו חברי התנועה בנושא הקמת המועצה הדתית, כאשר לטענת גורמים בתנועה מתוקף היותה הסיעה הגדולה במועצה הרי שתפקיד היו"ר מגיע דווקא לה.

יצויין כי להערכת גורמים פוליטיים, מאחורי הכינוס מחר עומדות שתי מטרות עיקריות הכרוכות זו בזו, כשהראשונה הינה המשך חיזוק וועד הכשרות של 'שארית ישראל' בקרב ציבור בני התורה בירושלים, והשנייה הקצנת המאבק והמשך ערעור סמכותה של הרבנות הראשית לירושלים בקרב בני הציבור החרדי כשבעתיד ייתכן והכשר 'שארית ישראל' ייצא מורווח בעקיפין מכך, זאת על ידי שיהפוך למערכת האלטרנטיבית שעליה יסמכו ציבור בני התורה הליטאיים בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר