244 דירות חדשות לחרדים בירושלים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה בניית 244 יחידות דיור שעתידות להיבנות בשכונת רמות בירושלים ומיועדות לציבור החרדי. במר"צ כועסים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

מאז שראש הממשלה בנימין נתניהו נתן אור ירוק לפעול לאישור בניית יחידות דיור בבירת המדינה, פעלה הוועדה לתכנון ובנייה בעיר לאשר עשרות יחידות דיור לבנייה במספר שכונות שחלקן עתידיות להיות בהסדר מדיני עם הפלסטינים ומשום כך הביקורת נגד אישורן.

חמישה ימים לאחר שנבחר לכהן באופן קבוע כחבר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, התיישב היום סגן ראש העיר יוסי דייטש (יהדות התורה) בתפקיד יו"ר הוועדה וזאת לאחר שנבצר מהיו"ר קובי כחלון מלהגיע אל הוועדה. במהלך אותה ישיבה אישרו חבריה בניית עשרות יחידות דיור בירושלים.

מדובר ב-244 יחידות דיור שעתידות להיבנות בשכונה החרדית רמות בעיר. אותן דירות ייבנו בארבעה מגדלים שונים ברחבי השכונה, כאשר בכל מגדל ייבנו עשרות יחידות דיור. מדובר ב-28 היתרי בנייה חדשים ו-216 יחידות דיור שאושרו כבר בעבר בוועדה המקומית והוגשו לחידוש החלטה. במקביל אישרה הוועדה גם את בנייתן של 62 יחידות דיור בשכונת הר חומה שאושרו בעבר.

הביקורת הרבה מכוונת בעיקר לאישור לבניית הדירות בשכונת הר חומה והר חומה משום שבהסדר מדיני עתידי עם הפלסטינים - הסדר שנראה רחוק מאוד, שכונות הר חומה ורמות תימסרנה לפלסטינים וזאת בשונה משכונות אחרות בירושלים.

המשנה ליו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה, מ"מ ראש העיר, יוסי דייטש, מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "תפקידנו בוועדות התכנון והבניה הוא לפתח את העיר ולאפשר בניה מחד ולוודא שמירה על חוקי התכנון מאידך, עצוב לראות שגורמים קיצוניים מנסים להפוך בניה מוסכמת בשכונה יהודית מובהקת כמו שכונת רמות בכדי ליצור מהומה על לא מאומה, כל ילד ירושלמי יודע שדין רמות כדין רחביה".

יו"ר מר"צ הירושלמית, חבר המועצה פפה אללו, נשמע רותח מזעם נוכח האישורים ובשיחה עם "כיכר השבת" הוא תקף זאת ואמר כי "הם (הוועדה המקומית לתכנון ובנייה - צ"ג) ממשיכים עם המדיניות ולא אכפת להם מה קורה עם העולם והם יודעים שכל בנייה מעבר לקו הירוק מביא לנו תגובות נגד".

לדבריו, "המהלך פוגע באפשרות שנגיע להסכם יום אחד עם הפלסטינים. מפעם לפעם הם מוציאים אישורים כאלה וחלק מהפעמים מדובר בפרובוקציה וזה לא פותר את בעיית הדיור בעיר. העולם כולו מסתכלים כסימן שאנחנו רוצים לעשות מהלכים חד צדדים ולא מעוניינים להגיע להסכמות".

מעיריית ירושלים נמסר ל"כיכר השבת" כי "הבניה בירושלים היא הכרחית, חשובה ותימשך בכל הכוח והעוצמה במטרה לאפשר ליותר צעירים לגור בירושלים, לבנות בה את עתידם ולחזק את בירת ישראל. העירייה לא תיתן את ידה להקפאת בניה ליהודים בבירת ישראל. אפליה על פי דת גזע ומין אינה חוקית באף מדינה נאורה אחרת".

לדברי העירייה, "התכניות שנדונו היום אושרו באופן מלא לפני מספר שנים. לפני כשבועיים הגישו היזמים בקשה לחידוש תוקף התכניות לטובת הוצאת היתרי בניה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר