טורקיה: גיא זוארץ נעצר לבדיקה בכניסה לבית כנסת

גיא זוארץ, מנחה טלוויזיה בישראל, המבקר בטורקיה, ביקש להשתתף בתפילה בבית הכנסת "עץ חיים", אך נעצר בידי איש כוחות הביטחון שביצע בו בדיקות יסודיות (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
גיא זוארץ בטורקיה (צילום: אלי גרינפלד)

ההסלמה ביחסים: גיא זוארץ, מנחה טלוויזיה בישראל המבקר בימים אלו בטורקיה, ביקש להשתתף בתפילה בבית הכנסת "עץ חיים", אך נעצר בידי איש כוחות הביטחון שביצע בו בדיקות במשך דקות ארוכות עד ששחררו.

זוארץ, עדכן את מעריציו באינסטגרם על שאירע וכתב: "מתי בפעם האחרונה עצרו אתכם לבידוק ביטחוני, בכניסה לקניון, בתחנת הרכבת, בשדה התעופה או במקומות כאלו, אבל בכניסה לבית הכנסת??? אני לא בטוח".

"הגעתי לבית הכנסת "עץ חיים" באיסטנבול בלב שכונת אורטקיי, בשבת בשבע בבוקר, היה מבול ו-10 מעלות בחוץ. כשהתקרבתי עצר אותי איש ביטחון תורכי וקשוח", מספר זוארץ וכותב כי השוטר שאל אותו "מי אתה? מאיפה הגעת? יש לך דרכון?".

"למזלי היה לי כי ידעתי שזה לא כל כך פשוט להיכנס בימים האלה לבתי הכנסת בתורכיה ודרכון הוא תנאי הכרחי", הסביר זוארץ. "לאחר שהוא מצא דמיון ביני לבין עצמי, הוא אמר לי לבוא אחריו. הוא הכניס אותי לחדר קטן וקר עם דלת פלדה שנטרקת מאחורינו".

"הוא רוקן את התיק עם הסידור והכיפה והטלית שקיבלתי מתנה מאבא שלי, שולף את גלאי הראדר שלו ועובר על כל תכולתו. מדפדף בסידור התפילה עובר דף דף והגלאי שמצפצף כל הזמן קולות מוזרים", מספר זוארץ את התהליך שעבר עד שנמצא "נקי" ושוחרר כאשר הוא נאלץ להשאיר את הדרכון אצל המאבטח עד לאחר סיום התפילה.

"בכניסה מקבל אותי החזן שלאחר מכן הדהים וריגש אותי בשירתו. בעוד הוא מוביל אותי לאחר הכיסאות ושם סידור בידי אני מופתע מכמות המתפללים הרבה. מאות אנשים וגם עזרת נשים מלאה", הוא מספר, "האווירה חמה ומלאת קדושה, תמיד מסקרן אותי לחוות את הטקס והתפילה היהודית במקום זר שהוא לא ישראל. איזה פלא, אני מכיר את התפילה, את המנגינות ובשנייה אחת אני מרגיש שייך, מרגיש בבית".

זוארץ מוסיף: "אני חושב על כל אותם יהודים בתורכיה שצריכים להגיע לבית הכנסת תחת שמירה כדי להתפלל בבטחה וכדי לחיות כיהודים. הם כבר רגילים, כנראה שאין להם באמת ברירה ואני איתם בתחושה של יחד".

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר גיא זוארץ כי האירוע לא ירתיע אותו וכי הוא מתכוון לשוב ולהתפלל בבית הכנסת.

הבדלה בבית הכנסת בטורקיה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר