הרב אליהו שלזינגר הודיע: פורש מתפקיד הרב הפוסק בירושלים

לאחר בחירת שני הרבנים בירושלים, מודיע רבה של שכונת גילה, הרב אליהו שלזינגר, על התפטרותו מתפקיד הרב הפוסק בעיר: "אין שני מלכים יכולים למלוך בכתר אחד" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אליהו שלזינגר (צילום: שלומי כהן)

שבועות אחדים אחרי בחירתם של הרבנים הראשיים לירושלים, התפטרות ראשונה במועצה הדתית. הרב אליהו שלזינגר בן ה-65, מרבניה הפוסקים של ירושלים ורב שכונת גילה בירושלים מאז שנות ה-70, הודיע כי הוא פורש מתפקיד הרב הפוסק ברבנות ירושלים.

את החלטתו נתן הרב היום (שני), משום שלטענתו לאחר שנבחרו שני רבנים חדשים לעיר הרי שאין שני רבנים שיכולים לכהן באותו התפקיד.

מנגד, גורמים ברבנות ירושלים אומרים ל"כיכר השבת" כי הסיבה האמתית להחלטת הרב לפרוש מהתפקיד בו כיהן במשך כמה שנים, היא כי "יו"ר המועצה הדתית, יהושע ישי, הורה אתמול לרב לעזוב את משרדו".

גורם אחר אמר ל"כיכר השבת" כי הרב האשכנזי לעיר, הרב אריה שטרן, לקח צד בפרשה ו"אף התקשר לרב שלזינגר, שוחח עמו וחיזק אותו בדרכו".

הלשכה של הרב שלזינגר (צילום בלעדי: כיכר השבת)

הרב אליהו שלזינגר אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "יש רבנים חדשים, אין שני מלכים יכולים למלוך בכתר אחד. יש מישהו שלקח על עצמו את תפקיד הכשרות".

באשר לטענות כי הסיבה לפרישתו נבעה בעקבות החלטתו של יו"ר המועצה הדתית להזיזו מהמשרד, הרב מכחיש ואומר: "לא. הם (הרבנים) בכלל לא רוצים את המקום הזה. חשבו שאולי יתנו לרב את החדר הזה אבל הם לא רוצים".

כשנה לפני פטירתו של הרב יצחק קוליץ, רבה האשכנזי האחרון של העיר ירושלים, מונה הרב שלזינגר לרב הפוסק של המועצה הדתית בענייני כשרות ועירובין, תפקיד השייך בדרך כלל לרבה הראשי של ירושלים, בהסכמתם של מרנן הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף זצוק"ל וכעת כאמור הוא עוזב את התפקיד.

יו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "הרב שלזינגר לא התבקש לעזוב את תפקידו, או את משרדו. אני באופן אישי מלא הערכה כלפיו ואני שמח על שבחרתי בו לפני 7 שנים כרב פוסק באגף הכשרות. עם בחירתם של הרבנים הראשיים לירושלים אני נדרש לאתר משכן ללשכתם של הרבנים, לכשהלשכה תאותר סביר להניח שנדרש במסגרת סבב חדרים גם לחדרו של הרב שלזינגר וגם לחדרו של הרב רלב"ג.

"יודגש כי עם בחירתם של הרבנים הראשיים מתיתר התפקיד של הרב הפוסק (הרב שלזינגר) והרב המורשה לרישום נישואין (הרב רלב"ג)".

הלשכה (צילום בלעדי: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר