המעמד ההיסטורי של ארגון 'אורחות יושר' • תיעוד

אלפים בראשות גדולי ישראל השתתפו במעמד ההיסטורי של ארגון "ארחות יושר" שבראשותו של הרב אריה קנייבסקי נכדו ונאמן ביתו של מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי • תיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שוקי לרר)

אלפים בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל השתתפו אמש (חמישי) במעמד ההיסטורי של ארגון "אורחות יושר" שבראשותו של הרב אריה קנייבסקי נכדו ונאמן ביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי.

המעמד התקיים באולמי "​ארמונות​​ פרידמן" החדשים שבכניסה לבני ברק ובמרכזו נערך הסיום על הספר "אורחות צדיקים" שנלמד על-ידי קרוב ל-24 אלף איש מידי יום בשלוש שנים האחרונות​,​ בחוברות מיוחדות שיצאו על-ידי הארגון ומחולקים חינם לכל הלומדים.

הקהל הגדול קיבל בשירה ארוכה ובחרדת קודש במרכזו של המעמד את כניסתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל למעמד. מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הגר"ג אדלשטיין ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי אריה פינקל ראש ישיבת מיר ברכפלד, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי משה הלל הירש שליט"א ועוד.

​ראש ישיבת פוניבז' הגר"ג אדלשטיין פתח את המעמד בדברים אודות לימוד ​המוסר ומה שהוא ​עושה ​לבן התורה ומעדן אותו.

במרכזו של המעמד נשא דברים הגאון רבי זליג ברוורמן ראש ישיבת סדיגורא וחתנו של מרן הגר"ח קנייבסקי אשר הביא את דבריו של מרן ​ על המצב כיום בארץ ש​אנשים נרצחים בבית כנסת על קידוש השם ומה נדרש מאיתנו לעשות בימים אלה.​ וכן אמר דברים בשם מרן הגר"ח על לימוד המוסר ועל כך שהתורה יכולה להפוך לסם המוות למי שלא לומד מוסר.

​ראש ישיבת מיר ברכפלד הגאון רבי אריה פינקל​ ריתק את המשתתפים ​בדברי חיזוק "שמע בני מוסר אביך"​ במעלת לימוד התורה ביחד עם המוסר​.​

ראש ישיבת עטרת ישראל ​הגרב"מ אזרחי נשא דברים אודות המהפכה האדירה שע​ושה​ ארגון אורחות ישר אשר השכיל ללכת בדרכו של רבי ישראל סלנטר ולהחדיר את לימוד המוסר לכל אחד,​​ ואמר: "אשריך רבי אריה שהלכת בדרכי סבך הגדול".​

​הגאון רבי מרדכי בונם זילברברג רבו של שיכון ה' סיפר למשתתפים על חביבותו של ארגון "אורחות יושר" בעיניו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ועל כך שרצה להגיע עד הרגע האחרון להגיע לאירוע ועקב חולשה היה קשה לו להגיע, והקריא מכתב מיוחד למען משתתפי הכינוס המיוחד ולראשי הארגון.

​הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי נשא את משא הסיום​ וריתק את המשתתפים בסיפורים מרתקים על לימוד התורה והמוסר ועל דברים מרתקים ששמע ממורו ורבנו מרן הגראי"ל שטיינמן.

​במעמד השתתפו עשרות רופאים בכירים מכל בתי החולים, ומנהלי מחלקות לצד עסקנים, ראשי ערים, חברי כנסת וחברי מועצות לצד ​מאות מגידי שיעורים​ של הארגון שמוסרים מידי יום ביומו את השיעורים בישיבות, בתי חולים, תלמודי תורה ואפילו בתי כלא. ​

המשתתפים הרבים הודו לראש הארגון הרב אריה קנייבסקי אשר משקיע לילות וימים למען לימוד המוסר בשליחותו של סבו הגדול ועומד מאחורי פתיחת עוד ועוד שיעורי וסדרי מוסר במוסדות רבים בעוד ועוד מקומות ברחבי הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר