בלב בני ברק

ליל שבת: ערבי הסיע אחיות מ"מעייני הישועה" והותקף

נערי שוליים חרדים תקפו בליל שבת נהג מונית ערבי שהסיע אחיות מבית החולים 'מעייני הישועה'. הנערים טענו כי הנהג ניסה לדרוס אותם, אך אחת האחיות מכחישה זאת בשיחה עם "כיכר השבת" ואומרת כי "הם לא נתנו לו לעבור". נהג המונית, איסר טהא, מספר: "אם לא הייתי בורח היו עושים בי לינץ'" • בושה (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בית החולים מעייני הישועה (צילום: GS)

על רקע גל הפיגועים בשבועות האחרונים, מספר נערי שוליים חרדים רגמו באבנים מונית שבתוכה היו אחיות חרדיות שעשו את דרכם בליל שבת מבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק בדרכם אל ביתם וזאת ככל הנראה בשל היותו של הנהג ערבי.

העימות התפתח לכאורה לאחר שכמה מהנערים תקפו את הרכב תוך שהם טוענים כי הנהג ניסה לדרוס אותם. מנגד, האחיות יצאו החוצה מרכב ההסעה והכחישו מכל וכל את הטענה.

עד מהרה התפתחה תגרה אלימה כאשר הנערים רגמו באבנים את רכב ההסעות ובדרך לא דרך הצליח הנהג להימלט. הנהג תושב כפר קאסם התלונן במשטרת מרחב דן ברמת גן. לטענתו כמה יהודים ניסו לתקוף אותו וגרמו נזק לרכבו.

סימה זיו, אחת העובדות הבכירות שהייתה בהסעה, סיפרה ל"כיכר השבת" על שאירע: "הוא לא ניסה לדרוס אלא נסע רגיל. חבורה של כמה נערים לא נתנו לו לעבור. הם שאלו אותו 'האם אתה ערבי?' ואז החלה תגרה אלימה".

"הם ניפצו את שמשות הרכב, הם תקפו את אנשי הצוות שיצאו מהמכונית. הם היו אלימים", היא ממשיכה לתאר. "הם לא הסבירו את פשר התקיפה משום שהם היו עסוקים באלימות, בקריאת קריאות נאצה ולחבוט ברכב ובהתלהמות".

"המקרים הללו לא הגיעו לכותרות. מדובר בשלושה נערים שמבחינים ברכב שעובר ולא מפנים לא את הדרך. הם הרבה פעמים חובטים במכוניות. הפעם זו הייתה קבוצה גדולה", היא מספרת.

"זה מזעזע משום שרוב אנשי הצוות הוא צוות דתי. זה המקום היחיד שאפשר לעבוד בו משום שהוא מנוהל על פי ההלכה היהודית". היא אומרת. "האם זה המקום שהן ירגישו שהן לא יכולות לחזור לביתן בשלום? כל פעם שנעבור ברחוב רבי עקיבא - נחשוש? אז מה ההבדל בין רבי עקיבא לעזה?", היא תוהה.

נהג המונית, איסר טהא, העוסק שמונה שנים בקו הנסיעה המדובר, סיפר ל"כיכר השבת" על שאירע לטענתו. "אספתי את האחיות מבית החולים וביציאה מהעיר בסמוך למכבי האש, עמדו לפתע כמה נערים באמצע הכביש. האטתי ובתגובה אחד הנערים שבר משהו ברכב".

"עצרתי את הרכב", ממשיך הנהג לתאר. "אחת האחיות שאלה את הנער 'מה אתה עושה?' ובתגובה הוא שאל 'את רוצה לראות מה אני עושה?', ושוב בעט במכונית. יצאתי החוצה ושאלתי אותו 'מדוע אתה עושה זאת?'".

במהלך התגרה הגיעו נערים נוספים שהצטרפו לפורעים, מספר הנהג: "ראיתי שהם מגיעים לתקוף אותי פיזית, נכנסתי למונית, נעלתי אותה ופתאום התחילו דפיקות, שברו את הזכוכית מאחור. עיקמו את כל הרכב. מדובר ברכב שנמצא שלושה ימים על הכביש".

"אם לא הייתי בורח היו עושים בי לינץ'", הוא קובע. באשר לטענת הנערים על ניסיון הדריסה, הוא אומר: "אחת האחיות שאלה את הנער למה אתה עושה זאת ובתגובה הוא אמר כי התקרבנו אליו עם הרכב. בעקיפין הוא אמר כאילו ניסינו לדרוס אותו. האחות השיבה לו כי הוא משקר".

מנהל מערך התפעולי של בית החולים "מעייני הישועה", מיכאל פנחסי, אמר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בהסעות שהביאו את הצוות הרפואי הכולל מילדות. אחת ההסעות שהחזירה את האחיות לביתן בליל שבת, הותקפה על ידי נערי שוליים במהלך הנסיעה ברחוב השומר".

"הם זרקו אבנים, ניפצו את השמשה וצעקו קריאות גנאי, זה לא משהו חדש, התמודדנו איתו בעבר", אומר פנחסי ומציין כי "אנחנו כמובן מגנים את האירוע בכל תוקף. לא יעלה על הדעת שאנשים יגיעו לכאן לתת שירות בבית החולים שלנו".

פנחסי הוסיף כי "זה לא מקרה תקיפה של אנשים חרדים אלא של נערי שוליים משועממים שכל פעם הם חומדים לצון ומעוררים את הפרובוקציות שם".

באשר לתפעול מערך ההסעות שבסמכותו, אומר פנחסי כי הכול נעשה לפי כללי ההלכה. "אנחנו עושים זאת לפי כללי ההלכה ולא מחליטים לבד אלא על ידי רבנים".

"מנכ"ל בית החולים שיגר לפני שנתיים מכתב לראש עיריית בני ברק דאז, יעקב אשר, וזה החליט לאשר סיור של השיטור העירוני ברחוב השומר בעיר ובזמן שההסעה עוברת, תוגבר הסיור ויכול להיות שבתקופה האחרונה הנושא קצת התמוסס", הוא אומר, "אנחנו מתכוונים לדבר שוב עם ראש העיר כדי לחדש את הסיור של השיטור העירוני בליל שבת".

מנכ"ל המרכז הרפואי 'מעיני הישועה', גרשון לידר , אומר בתגובה כי "ביה"ח פועל בהכוונת גדולי ישראל וחברי וועד ההלכה ה"ה: מרנן הרב וואזנר, הרב קרליץ, הרב זילברשטיין, הרב קניבסקי, הרב משה שאול קליין, הרב שריאל רוזנברג ורב בית החולים הרב יוסף הופנר".

"לצערנו, נערי שוליים פורקי עול תוקפים אחת לתקופה את רכבי ההסעות הנהוגים בידי נוכרי. מדובר בסכנת חיים לנוסעי הרכב ועל כן הוגשה תלונה במשטרה. המרכז הרפואי עומד בנושא בתיאום מול גורמי העיריה והמשטרה לצורך אבטחת נסיעות אלו בעתיד", מוסיף לידר.

לידר מוסיף ואומר כי "נזכיר, כי לפני מס' חודשים אישר שר התחבורה ישראל כץ את פתיחת שער החירום מבית החולים לכביש 4 - גהה ואנו מקווים כי ביצוע הנ"ל יסייע בין השאר גם לפתרון בעיה זו".

ביקשנו את תגובת המשטרה אך זו טרם נתקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר