כישלון הפרשנים

עשרים שנה לפטירת הרבי: "מפעל השלוחים" התעצם

אחרי פטירתו של הרבי מליובאוויטש, פרשנים חילונים, ולא רק, טענו שמפעל השליחות של חב"ד יקרוס. 20 שנה אחרי פטירתו ומפעל השליחות החב"די רושם זינוק מדהים, עם קרוב ל-5,000 שלוחים הפזורים ברחבי תבל. התמונה הקבוצתית של השלוחים, שנערכה היום, הציגה "תמונת ניצחון" • תיעוד (חסידים)

מנחם כץ | כיכר השבת |
(צילום: איציק רויטמן, באדיבות אתר COL )

"אנחנו לא רואים את מפעל השליחות הזה ממשיך להתקיים". זה, בתמצית, הכותרת של דברי הפרשנים לאחר פטירתו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל ביום ג' תמוז תשנ"ד. אחרי פטירתו של הרבי, פרשנים חילונים, ולא רק, טענו בתחנות הרדיו והטלוויזיה, כי מפעל השליחות של חב"ד יקרוס והביאו אין-ספור טיעונים שתמציתן: בלי מנהיג אי-אפשר לשרוד.

אלא שהמציאות הוכיחה אחרת, ברוך השם. השבוע נערך כינוס השלוחים העולמי של חב"ד, בצל עשרים שנה להסתלקות הרבי. המסר של הכינוס היה: הרבי ממשיך להנחות את השלוחים, לחיות איתם. למעלה מ-5,000 בתי-חב"ד פועלים מסביב לעולם ומעניקים שירות לכל יהודי ויהודי. בתי-חב"ד הפכו לכתובת עולמית עבור יהודים, ולא בכדי. מאור הפנים של השלוחים כבש את כולם.

על-פי הנתונים, בכל שבוע בממוצע יוצא זוג חדש לשליחות אי-שם מסביב לעולם. בימים אלו, שוהים אלפי השלוחים בניו-יורק, שם נפתח בסוף השבוע הכינוס העולמי השנתי. הבוקר, ראשון, נעמדו אלפי השליחים לתצלום קבוצתי בחזית בית 770 - מרכז חב"ד העולמי.

"התמונה מספרת את הסיפור כולו: המפעל של הרבי ניצח, שום תחזית לא הצליחה לסדוק את התעצמותו", אמר אחד השלוחים ל'כיכר השבת'.

הצלמים התאמצו רבות בכדי לקלוט את כל השלוחים בפריים אחד. אם פעם עמדו בתמונה 200 אנשים, הרי שהיום אלפים מנסים להצטופף בתמונה הקבוצתית, שלמעשה הפכה לתמונה משפחתית של ממש. משפחת השלוחים.

והיכן כל ה-5000 בתמונה? חלק לא מבוטל מהשלוחים לא יכולים לבוא בכל שנה, בשל מחויבות לרבנות המקומית ולדאגה לבני קהילתם. כך, למשל, באחת המדינות, עושה השלוחים תורנות, כשבכל שנה שליח נוסע.

צפו בתיעוד מרהיב מהתצלום הקבוצתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר