הטבח בבית הכנסת

בתו של חיים יחיאל רוטמן מדברת: "מאז הפיגוע אנחנו בין יאוש לתקווה"

סיפורו של הרב חיים יחיאל רוטמן שנפצע קשה בפיגוע ועדיין נאבק על חייו, כמעט ולא הובא לידיעת הציבור • עכשיו, בתו יפה מדברת על הכל ומחזקת: "אסור לפחד מכלום" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

בבתי החולים בירושלים מאושפזים עדיין הפצועים מהטבח האכזרי שהתרחש בשבוע שעבר בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף, בו נהרגו חמישה בני אדם.

משפחותיהם של הפצועים עדיין מתעקשים לעכל את שאירע. מאז היוודע האסון השתנו חייהם. הם נמצאים בבית החולים שהפך לביתם השני ומייחלים להחלמת יקיריהם.

הרב חיים יחיאל רוטמן, נשוי ואב לעשרה המתגורר בסמוך לבית הכנסת, נפצע באורח קשה בפיגוע. הוא הובהל לבית החולים הדסה עין כרם ומאז הרופאים נאבקים על חייו.

בתו יפה, המתגוררת בפתח תקווה, סיפרה ל"כיכר השבת" על הרגעים בהן שמעה כי אביה נפצע בפיגוע: "אני אישית קיבלתי את הידיעה מכלי התקשורת. קראתי כי התרחש פיגוע ברחוב של הורי בשכונת הר נוף בירושלים. התקשרתי לבית לבדוק מה הסיפור ואמרו לי שאבא נפצע בפיגוע. עד שכבר יצאתי הודיעו לי שהוא בבית החולים".

"בימים הראשונים היה לנו ממש קשה. בכינו הרבה", היא מספרת. "היה הרבה חוסר וודאות, התפללנו הרבה".

לדבריה, "כשהתחלנו לקבל עזרה מהשכנים ומהקהילה אז הרגשנו יותר בטוחים. יותר משפחה. יותר תמיכה וזה מה שנתן לנו טיפה יציבות".

באשר למצב אביה היא מעדכנת כי "הוא עדיין מורדם ומונשם ומאושפז במחלקת טיפול נמרץ". במהלך שיחתנו היא מרבה לבקש מהציבור להתפלל על אביה שיחלים במהרה. "זה לא שאלה של איכות חיים אלא זו שאלה של חיים ומוות", היא מגדירה את המצב.

"כרגע הרופאים עובדים להציל אותו, שמעתי שמצבו יציב אבל אי אפשר להסתמך על הדברים האלה", היא אומרת, "יום אחד מצבו טוב יותר ויום אחר מצבו לא טוב. הם (הרופאים - צ"ג) צריכים עדיין להציל אותו. להוציא אותו מהמצב בו הוא נמצא".

יפה מספרת כי משפחתה אינה חוששת להסתובב ברחובות. "התפלאתי שאחי הקטן בן ה-13 הלך לבית הכנסת בשעה 23:00 בליל שבת בכדי ללמוד תורה. אז אני לא חושבת שהוא מפחד, כמו גם שאר הילדים שהולכים לבית הספר. הם חיים כאן בסדר".

בשם המשפחה היא מבקשת להעביר מסר לגולשי "כיכר השבת": "זו המדינה שלנו. אנחנו לא צריכים לפחד מכל איום קטן עלינו. אנחנו כן צריכים להתאחד יותר ולאהוב האחד את השני. אהבת חינם. גם לא בזמנים כאלה אבל לפחות בזמנים האלה כן להמשיך כי זה הדבר שמחזיק בנו ותומך בנו".

דוברת בית החולים "הדסה עין כרם" אמרה בשיחה עם "כיכר השבת" כי "ביחידות טיפול נמרץ מאושפזים שני פצועים (בהם רוטמן - צ"ג) שמצבם ממשיך להיות קשה ללא שיפור משמעותי במצבם. פצוע נוסף מטופל במחלקה הכירורגית במצב בינוני עם שיפור ניכר ופצוע נוסף, פרמדיק שהגיע להציל את הפצועים ונפגע מירי, נמצא במצב קל".

שמו לתפילה: חיים יחיאל בן מלכה לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר