התקפה דתית

אבינועם קוטשר על הפילוג הליטאי: "דגל הם המיעוט"

אבינועם קוטשר, עולה להתקפה נגד "דגל התורה", טוען כי הם מיעוט בציבור החרדי ומשבח דווקא את אנשי הפלג הירושלמי: "מפגינים הישגים ופוליטיקה חכמה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אבינועם קוטשר (צילום: כיכר השבת)

הפילוג הליטאי: אבינועם קוטשר, ששימש כמנהל הקמפיין של הרה"ג אריה שטרן, הספיק להכיר היטב את היחסים במגזר החרדי וכעת הוא מביע דעה על השיח הפוליטי החרדי תוך ניתוח הדברים מנקודת מבטו לגבי מעמדה של תנועת "דגל התורה "ושאלת הפילוג הליטאי.

בדף הפייסבוק שלוף, כתב קוטשר כי "היום החרדים באופוזיציה, אגודה החסידית וש"ס הספרדית מתנהגים כאופוזיציה לוחמנית (כל הכבוד) אבל משום מה דגל התורה הליטאית מתנהגת כקואליציה לוחמנית".

"לא בדיוק ברור מדוע אבל הם מתנהגים כאילו הם השולטים", תוהה קוטשר, "למרות שפעם אחר פעם הם סופגים מפלות, הם מתעקשים ומובילים את ההתנגדות כולל רמיסת הכבוד של הקואליציה ונופלים פעם אחר פעם".

"בחיי שאני לא מבין את זה, הציבור שלהם נהיה עני יותר והם לא מצליחים להשיג להם כלום חוץ מתחושת נרדפות וגאווה על ההשפלות שהם מנחילים לבית היהודי וליש עתיד, מה שגורם לעוד מפלות", טוען קוטשר.

לעומת הביקורת שהוא מטיח ב'דגל התורה', הוא דווקא מוצא לנכון לשבח את פעילות הפלג הירושלמי ומפלגת 'בני תורה'. "בינתיים יש את מפלגת בני תורה בעירייות, שיושבים ומפגינים הישגים ופוליטיקה חכמה למרות שכוחם האלקטורלי קטן בהרבה ממפלגת דגל", הוא כותב.

קוטשר מוסיף וכותב כי "עוד מוזר, שהפטרנליזים של דגל הוא גם כלפי אגודה. לדעתי בבחירות הבאות לאגודה ימאס מההתנהגות של דגל הבני ברקית, כל חברי הכנסת החסידיים של אגודה הם ירושלמים ומכירים ומוקירים את הנפשות הפועלות במפלגת בני תורה כבר עשרות שנים, אז בבחירות הבאות הם יתעקשו שלבני תורה גם תהיה נציגות ברשימה, דגל כמובן תתנגד ותישאר לבד".

"הפעם הרשימה של בני תורה גם תקבל יותר קולות כי הם גם מביאים הישגים ופוליטיקאים יותר מנוסים ומשופשפים", הוא מוסיף להעריך, "אז בקיצור, בבחירות הבאות אם דגל לא יתחילו להבין את מה שכל העולם היהודי מבין (שהם מיעוט) וישבו לעשות שלום עם הפלג הירושלמי, הם ישבו שוב באופוזיציה. אם זה יקרה, הכנסת הבאה תהיה גם אקורד הסיום של המפלגה שלהם במתכונתה הבני ברקית".

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר קוטשר כי הוא אומר את הדברים לא בתור אדם בתפקיד ציבורי או רשמי אלא בתור איש פרטי שמותר לו להביע את דעתו האישית מעל דף הפייסבוק האישי. לדבריו, הניתוח שלו מבוסס על שיחות עם נציגי תנועת אגודת ישראל שאומרים אף הם את הדברים באופן גלוי וחלק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר