ביהמ"ש בהולנד יכריע: האם הרב ברלנד יוסגר לישראל

בית המשפט בהולנד יכריע היום האם מנהיג קהילת "שובו בנים" הגאון רבי אליעזר ברלנד, יוסגר לישראל. עו"ד שרון נהרי: "מקווים שבית המשפט יורה הפעם שלא להסגירו" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט בהולנד יכריע היום (שני) האם מנהיג קהילת "שובו בנים" הגאון רבי אליעזר ברלנד, יוסגר לישראל.

עורכי דינו של הרב סקפטיים באשר להכרעת הדין ומייחלים כמו חסידיו הרבים שחלקם שוהים בהולנד כי השופטים יקבלו את עמדתם ולא יורו על הסגרת הרב.

פרקליטו של הרב, עו"ד שרון נהרי, אמר הבוקר ל"כיכר השבת": "אנחנו ממתינים, ערוכים לקבל את ההחלטה מבית המשפט שתתקבל על ידי הרכב של שלושה שופטים. אנחנו מקווים שטענותינו יתקבלו ובית המשפט יורה שלא להסגיר את הרב לישראל".

"אנחנו כבר טענו מספר טענות ביניהן שאין הצדקה להסגירו, הן בעניין הראיות והן בעניין סתירות מסוימות והן בעניין התיישנות וכל מיני טענות נוספות שטענו על מנת שלא להסגיר את הרב ברלנד לישראל", הוסיף הפרקליט.

באשר לסיכוי ההסגרה לישראל, הפרקליט מסרב להמר על ההחלטה ואומר: "תראה, בדרך כלל טענות מהסוג הזה לא מתקבלות לרוב וכן מסגירים לישראל, אבל תלוי על איזה עבירות ולא תמיד מסגירים על הכול, וכאן יש מקרה מיוחד וטענות מיוחדות שטענו בבית המשפט".

לדבריו, "לא בכל תיק יש טענות מהסוג הזה. אנחנו מקווים שהפעם בית המשפט יורה שלא להסגירו. העובדה שהשופטים שמעו את הטענות, התרשמו, בדקו את החומר ודחו הדיון למספר שבועות על מנת להחליט באופן מסודר זה אומר הרבה".

באשר לאי הופעת הרב בבית המשפט, הסביר הפרקליט כי ההיעדרות תואמה עם בית המשפט. "אנחנו ביקשנו לא להופיע בבית המשפט משום שזו סתם טרחה להגיע ואין כאן זלזול בבית המשפט משום שהשופטים אישרו זאת. ההחלטה תתקבל הצהרים בפקס".

אתמול במהלך קבלת הקהל, בעקבות כאבים עזים שחש ברגליו, הובהל הרב לבית חולים מקומי לצורך בדיקות וטיפול רפואי. עו"ד נהרי אומר כי "מדובר בטיפול קטן ברגל". בסיום הטיפול הרב שוחרר לביתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר