סאגת גיל 70

המועצה הדתית לרב שטרן: צר לנו אך כהונתך הסתיימה

יו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, שיגר מכתב לרבה האשכנזי של העיר, הרה"ג אריה שטרן בו הוא מודיע לו כי כהונתו כרבה של העיר הופסקה משום שהגיע לגיל 70. "אני מצר מאוד על תקופת כהונה כה קצרה", כותב ישי במכתבו. מועצת הרבנות הראשית החלה בהצבעה טלפונית להארכת הכהונה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרה"ג אריה שטרן (צילום: שלומי כהן)

פרסום ראשון: יו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, שיגר אתמול (ראשון) מכתב לרבה האשכנזי של העיר, הרה"ג אריה שטרן בו הוא מודיע לו: כהונתך הופסקה משום שהגעת לגיל 70.

יו"ר הוועדה הממונה ומי שמכהן בפועל כיו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושוע ישי, שיגר מכתב לרבה האשכנזי של העיר הרה"ג אריה שטרן, בו הוא מודיע לו כי כהונתו הופסקה כיוון שהגיע לגיל 70.

במכתבו הממוען לרב, כותב ישי, "הנידון: משך כהונתך. בביקורת שגרתית לקראת אישור תשלום שכר חודש נובמבר התברר כי מלאו לרב 70 שנה ביום 27 לנובמבר. אני מאל לרב אריכות ימים ושנים כן ירבו ימיך ויוסיפו לך שנות חיים בבריאות איתנה".

כאן מזכיר היו"ר את תקנה 19 לתקנות שירותי הדת היהודיים הקובעת כי "רב עיר יכהן מיום בחירתו... כהונתו תופסק (1) בהגיעו לגיל 70 ואולם מועצת הרבנות הראשית רשאית להאריך את גיל הפרישה".

מכתבו של יהושע ישי לרב אריה שטרן (צילום: כיכר השבת)

"כיוון שכאמור הרב הגיע לגיל 70 ומועצת הרבנות הראשית לא האריכה את גיל פרישתו בטרם מלאו לרב 70 שנה הרי שכהונתו כרבה הראשי לירושלים נפסקה", מבהיר ישי במכתבו.

"אני מצר מאוד", מסיים היו"ר ישי את מכתבו לרב שטרן, "על תקופת כהונה כה קצרה ומאחל לרב אריכות ימים ושובע שמחות".

ל"כיכר השבת" נודע כי מדובר בעניין טכני, בו מועצת הרבנות הראשית צפויה להחליט על הארכת כהונתו של הרב וכי הדבר צפוי לקרות כבר בשעות הקרובות.

זמן קר לאחר הפרסום החל מזכיר מועצת הרבנות הראשית, הרב רפאל פראנק, בהצבעה טלפונית בין חברי המועצה להאריך את כהונת הרב שטרן בחמש שנים, ובכך הסאגה תבוא לסיומה.

יו"ר המועצה הדתית, יהושע ישי, אומר כי "הארכת כהונתו של הרב שטרן היא עניין טכני ואנחנו מצפים שבשעות הקרובות היא תאושר במועצת הרבנות הראשית לישראל".

ההצבעה על הארכת הכהונה (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר