מלכיאלי למנכ"לית האוצר: אזרחים ניזוקו מאבנים ולא מקבלים את כספם

אירועים רבים של ידויי אבנים אירעו בחודשים האחרונים בירושלים, כעת, מיכאל מלכיאלי קובל במכתב למנכ"לית משרד האוצר על-כך שאותם נפגעים טרם קיבלו את כספם (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מיכאל מלכיאלי (צילום: באדיבות המצלם)

הטרור השקט בירושלים: בחודשים האחרונים אירעו אירועים רבים של ידויי אבנים של צעירים ערבים לעבר כלי רכב של תושבים יהודים בירושלים. ידויי שגורם לנזק לרכב ומסכן את חיי הנוסעים.

על פי החוק, כל מי שרכושו ניזוק מפעולות איבה - המדינה משלמת לו "מס רכוש" בכדי שיתקן את הנזק שנגרם לו. אך לא מעט אזרחים, תושבי ירושלים, שניזוקו בפעולות איבה של זריקת אבנים קובלים על כך שעדיין לא קיבלו את הכסף המגיע להם.

עד החודש האחרון, כל שנדרש מאזרח בכדי לקבל "מס רכוש" - הוא להביא אישור ממשטרת ישראל, לפנות לשמאי מס רכוש, לתקן את הרכב ובתוך 30 יום לקבל את ההחזר בגין נזקיו, הרי שלאחרונה, החל מחודש יוני 2014 נתקלים האזרחים שנפגעו בקיר אטום בבואם לקבל את המגיע להם ע"פ כל דין.

התושבים פנו בימים האחרונים לחבר הנהלת מועצת העיר ואיש ש"ס מיכאל מלכיאלי בבקשה להעלות את הבעיה על סדר היום הציבורי תוך מציאת פתרון דחוף לבעייתם.

מלכיאלי פנה למנכ"לית משרד האוצר ומנהל מס רכוש על התנהלות האוצר שאינה מתחשבת באזרחי מדינת ישראל ומעכבת את התשלומים.

"לא יתכן שמשרד האוצר שאמור לעמוד לימין אותם אזרחים חפים מפשע שנפגעו באירועי פח"ע ולסייע בידם יגרום להם ולבני ביתם לסבל נוסף. חובה לשחרר את הכסף במידי וכל הסיבות לעיכובים בשל עומס בעבודה, לא מתקבלות", כתב מלכיאלי.

לדברי מלכיאלי: "מדובר באזרחי מדינת ישראל משלמי מיסים כחוק אשר ניזוקו בפעולות איבה. תושבים אלו שחלקם ניזוקו אף פיזית ונפשית מממנים מכיסם טיפולים רפואיים יקרים - פיזיים ונפשיים - להם ולבני ביתם שנפגעו באותו אירוע, ולא יעלה על הדעת שהם יישאו אף בהוצאות כספיות רבות בגין נזק שנגרם לרכושם והוא מגיע להם על פי כל דין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר