מגעים לשלום

הרב ראובן אלבז נועד עם האדמו"ר מבעלזא

ראש ישיבת 'אור החיים' נועד עם האדמו"ר ויחד דנו גדולי התורה בפילוג הספרדי ובמשבר הפנימי בש"ס. הרב אלבז הציע לאדמו"ר לבחון ריצה משותפת של ש"ס ויהדות התורה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מימין האדמו"ר מבעזלא, משמאל הרב ראובן אלבז (צילום: כיכר השבת, אביר סולטן, פלאש 90)

המאמצים לשלום ואחדות בעולם התורה הספרדי נמשכים. הערב הגיע הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת אור החיים מגדולי מחזירי התשובה ‏לביתו של האדמו"ר מבעלזא כשהשניים דנים בארבע עיניים במשבר הפנימי בתנועת ש"ס המאיים להשפיע על הציבור הספרדי ועל המגזר החרדי כולו.

גדולי התורה שוחחו באריכות על מצב היהדות החרדית וציינו כי האחדות והשלום חשובים להצלחת המערכה הגורלית שלפנינו לחיזוק הדת והעמדתה על תילה, כאשר הועלתה האפשרות לריצה משותפת של ש"ס ויהדות התורה.

יצוין כי לדברי גורמים בחסידות בעלזא רעיון המפלגה המשותפת לא הגיע אמנם מכיוונו של הרבי אך לאחר ששמע על חשיבות העניין הורה לבדוק האם ישנה היתכנות אמיתית להגדלת הכוח הפוליטי-ציבורי חרדי בעקבות מהלך שכזה זאת בהתבסס על סקרי עומק ומחקרים מקצועיים.

בבעלזא מציינים עוד כי במהלך הביקור הזמין הרב אלבז את הרבי למעמד תורני שייערך בשבוע הבא בישיבה שבנשיאותו.

יצויין כי באותו הקשר וכהמשך למאמציו של האדמו"ר מבעלזא לכונן שלום נפגש הבוקר כפי שדווח בכיכר השבת חבר הכנסת ישראל אייכלר נציג החסידות עם הגאון רבי ראובן אלבז ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר.

על פי המידע שהגיע לכיכר השבת במהלך ביקור הגר"ר אלבז עלה נושא מאמצי השלום ופיוס כמו כן עלתה אפשרות להקמת מפלגה חרדית אחת לאחדות בציבור החרדי שתביא ‏להקמת מפלגה חרדית אחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר