תחזירו את קול חי לאשכנזים / עו"ד דב הלברטל

קול חי הפך לקול ברמה. לחצי קול ברמה. לפלג ספרדי אחד בו, דרעי. לפני השינוי, התכנים היו טובים, בהתחשב בקהל היעד והציפיות. הגיע הזמן להחזיר עטרה אשכנזית ליושנה (טורים)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

מאז כניסתו לתפקיד של המגיש החדש של המהדורה המרכזית ברדיו קול חי, איש ש"ס מובהק - חל שינוי ללא הכר במהדורה. המהדורה הפכה למשלט של ש"ס. או של דרעי. או של שניהם.

אין בכוונתי לטעון שזו אשמת המגיש החדש. בכל אופן, אינני יודע. כי אולי הוא כן הפך להיות גם העורך הראשי. למען הסר ספק, איני מתכוון לטעון, לא במפורש ולא במרומז, שיש לפטרו. הוא בהחלט מגיש מקצועי וטוב. אך הוא גם דומיננטי. מגיש תכנית אקטואליה צריך מידה רבה של אובייקטיביות. כדאי לא לדעת לאן הוא משתייך. אלא שזה לא זה המצב.

אך יתכן שכניסתו של המגיש, היא רק חלק מעסקת חבילה נרחבת, בה משתתפת ש"ס או דרעי במימון התחנה. וזו אולי הסיבה לדומיננטיות של ש"ס במהדורה. יתכן שלא. אלא שהמציאות ברורה. אי אפשר לרמות את המאזינים. מאז שהוא נכנס, גדלו העיסוק והחשיפה של ש"ס במאות אחוזים. זה בכלל לא קשור רק לסיפור של דרעי וישי. כבר הרבה לפני כן.

לא רק שמראיינים השכם והערב חברי כנסת מש"ס, כאלה שבקושי הכירו אותם לפני כן. אלא פתאום מתוודעים לעוזרים, דוברים, עוזרי דוברים, חברי מועצות זוטרים, פרשנים. ממש ש"ס לאשכנזים. העוזר של זה. נאמנו של ההוא. סגן הנאמן. עולם חדש.

ולא זו בלבד. כל הפריים טיים של התוכנית, הפך להיות ש"ס. כל כינוס נידח. כל סכסוך דלוח בין לשעבר מש"ס לאיש ההווה, הופך עילה לדיון מפורט. פאנל רב משתתפים. האם היה שלום, או לא היה שלום. אולי יהיה שלום. האם הוא התכוון. לא התכוון. מה הוא חושב. בעיקר, מה הוא לא חושב.

והסיפור עם ישי ודרעי? ממש נופת צופים. נפל כפרי בשל. יכול לפרנס עשרים מהדורות. גם כיסוי לא רע לעיסוק הבלתי נדלה בש"ס. החריגה מכל פרופורציה תילמד במיטב בתי הספר לתקשורת.

לעיתים מתקבל הרושם, שהמהדורה הפכה בכלל לבמה לדרשנות ומוסר. איזו תכנית אקטואליה מרשה לעצמה להקדיש מחצית השעה לדרשת מוסר? וכמובן, הכול נגד ישי. רומסים אותו שם. אולי כדאי לפתוח כל מהדורה בהכרזה שהיא נערכת בחסות דרעי ועוזריו.

והמגיש? רק תזכיר ש"ס. רק תזכיר דרעי. והוא במיטבו. הוא אוהב את ש"ס. חלק מש"ס. חי את ש"ס. ומטיף לכולם את ש"ס. אולי צריך לקרוא למהדורה המרכזית 'שאגת אריה'. את האשכנזים מביאים רק לדבר על השלג.

ישנן שתי תחנות חרדיות. תכניות הדגל שלהן הן תכנית הבוקר ויומן הערב של קול ברמה, והמהדורה המרכזית בקול חי. תכניות אקטואליה. בעיקרן, תכניות טובות. התחנות פונות לקהלי יעד שונים. קול ברמה בעיקר לספרדים מסורתיים ובני ישיבה. קול חי בעיקר לאשכנזים.

זה מצב אידיאלי. לכל אחד יש את הסגנון שלו. בדגשים. בחדשות. בדרשות. בשיחות. בשירים. בכל. אשכנזים רבים מקשיבים לקול ברמה, וספרדים רבים לקול חי. בשתי התחנות, תכניות טובות אחרות. אך מטבע הדברים, האקטואליה היא העיקרית.

כל זאת, עד לשינוי שחל במהדורה המרכזית. קול חי הפך לקול ברמה. לחצי קול ברמה. לפלג ספרדי אחד בו. דרעי. לפני השינוי, התכנים היו טובים, בהתחשב בקהל היעד והציפיות. אז בלי תירוצים. הגיע הזמן להחזיר את העטרה האשכנזית ליושנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר