בחירות 2015

ח"כ מוזס: "קשה לי להאמין שנשב בקואליציה עם לפיד"

לאחר השמועות והדיווחים כי יוחלף בנציג אחר, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, נציג חסידות ויז'ניץ ב'יהדות התורה' גם בקדנציה הבאה, אומר בראיון ראשון ל"כיכר השבת" כי קשה לו להאמין שהם ישבו יחד עם יאיר לפיד בעקבות הצהרותיו הלוחמניות. וגם, כך נערכת יהדות התורה להגיע לשמונה מנדטים • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בחודש האחרון מקומו היה קצת מוטל בספק, רבים האמינו לשמועות ולגל הדיווחים שהתברר בסופו של דבר כשקרי, לפיו חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס איש חסידות ויז'ניץ ונציג הסיעה המאוחדת יפנה את מקומו לעסקן צעיר יותר.

מוזס לאורך כל הדרך לא התייחס לכל השמועות ובדיעבד מתברר כי צדק. הבטחת הרבי מויז'ניץ היתה מונחת בכיסו והא היה סמוך ובטוח שימשיך לייצג את החסידות גם בבחירות הקרובות.

בראיון ראשון מאז הגשת הרשימות אומר מוזס ל"כיכר השבת" כי הוא מקווה שהשנתיים הקשות של הגזירות הנוראות יוציאו את המוני המצביעים החרדיים לקלפיות בידיעה שיש צורך בנציגות חרדית חזקה בכנסת.

"יהדות התורה מתארגנת לקראת הבחירות", אומר מוזס ומספר על כך שישנה התארגנות להביא קהלים נוספים מעבר לקהל הבסיסי של יהדות התורה זאת על מנת להגיע לשמונת מנדטים.

מוזס מדגיש כי העשייה של כל חברי הכנסת החרדיים באופוזיציה, גרמה לשם טוב גם בקרב ציבור מסורתי וחילוני. "גם מי שהיו שאננים הבינו שיש ללכת הפעם להצביע. בבחירות הקודמות לא כולם האמינו שיהיו כאלו גזירות קשות הפעם כולם יודעים שכל הציבור החרדי סבל בכל השכבות גיל מהגזירות", אומר מוזס.

בנוגע לישיבה האפשרית עם יאיר לפיד אומר מוזס כי "זה לא אקטואלי כעת ובפרט אחרי כל ההצהרות הלוחמניות שלו במהלך כינוסי הבחירות שהוא יהיה בעד תחבורה ציבורית בשבת והוא העלה שוב את השויון בנטל ולכן קשה להאמין איך אפשר להיכנס איתו לאותה קואליציה".

"מה עוד", מדגיש מוזס, "שזה לא כל כך אקטואלי כי אני עדיין לא רואה את הגוש חוסם שמצליחים לייצר במפלגות המרכז והשמאל ולכן מדובר במשהו היפוטטי".

בנוגע למפלגתו החדשה של אלי ישי מביע מוזס תקווה כי אלי ישי יעבור את אחוז החסימה ואומר כי "זה מאוד כואב ומכאיב. צריך לדעת שכל פילוג בציבור שלנו עלול לגרום לחמור ביותר. חלילה אם הוא לא יביא את ה-130 אלף קול, המשמעות של זה היא כמו שראינו בממשלה האחרונה שהיו חסרים לנו חמישה מנדטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר