עוצרים את ההסתה

חנוך דאום: "יחס התקשורת לחרדים - גזעני"

חנוך דאום יוצא להגנת ההסכם הקואליציוני של 'יהדות התורה', ובשיחה עם כיכר השבת מגדיר את הביקורת הנגדית כלא פחות מ"גזענית" ואומר כי הדרישות החרדיות לגיטימיות (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חנוך דאום (צילום: איציק בירן, Ynet)

מאז ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה ובו הישגים משמעותיים לחרדים ולחברה הישראלית, רבים בתקשורת הכללית תוקפים אותו ומגדירים את ההסכם "סחטנות" חרדית.

חנוך דאום, עיתונאי וסופר ישראלי, ומגיש תוכנית ברדיו תל אביב המשודרת ברדיו דרום וגלי ישראל, דווקא יוצא להגנת ההסכם הקואליציוני ומגדיר את הביקורת הזו כלא פחות מ"גזענית" וכינה את הדרישות החרדיות לגיטימיות.

"לי זה נראה לא פחות גזעני מהיחס ליוצאי אתיופיה - היחס התקשורתי לדרישות הלגיטימיות של החרדים במשא ומתן הקואליציוני", אומר דאום ותוהה: "למה קצבאות ילדים, ש-80 אחוז מהכסף מגיע למשפחות עם שלושה ילדים, כלומר עמך בית ישראל, זו דרישה שנחשבת לסקטוריאלית?".

דאום תוקף את שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, שתקף את מינויו של חבר הכנסת יעקב ליצמן לתפקיד סגן שר הבריאות במעמד שר, וזאת למרות שבג"ץ נדרש בעבר לנושא והכריע כי אין בכך בעיה.

"למה הסחים של יש עתיד מתנגדים לליצמן, אם במערכת הבריאות טוענים שהוא היה שר בריאות של כולם? מה רע בו, הזקן? אז הוא רוצה להיות סגן שר ולא שר, מה הבעיה בזה בעצם? זה אפילו קצת מקורי, שמפלגה בורחת מהשררה", אומר דאום.

"הלא כן? למה כל דבר שהחרדים דורשים זו סחיטה וחמדנות? מדוע?", תוהה חנוך דאום ומוסיף לתהות מה ההבדל בין מע"מ אפס על מוצרי יסוד לבין מע"מ אפס על דירות שהציע לפיד. "למה מע"מ אפס על מזון זו קפריזה של ש"ס, אבל מע"מ אפס על דירות הייתה סיבה לגיטימית להוביל בגללה את ישראל לבחירות שעלו מליארדים?".

לסיום, דאום לא שוכח לתקוף את התקשורת אליה הוא משתייך. "ולמה התקשורת לא מסקרת מספיק את המהפכה הלא נתפסת והלא מספיק מסוקרת שקורית בעשר השנים האחרונות במגזר החרדי, שאחוזי השילוב שלו בתעסוקה עלו בכחמישים אחוזים?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר