"אם בפרקליטות נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר"

ח"כ אורי מקלב קרא לפרקליטות לערוך בדק בית בעקבות פרשת השחיתות הנחקרת בימים אלו ומזעזעת את מערכת המשפט. "אם בפרקליטות נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אורי מקלב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

במסגרת הצעה דחופה לסדר בעקבות פרשת השחיתות במערכת המשפט ובמשטרה אמר ח"כ אורי מקלב כי "אם השחיתות פשתה גם לתוך מערכת המשפט, כאשר זה מגיע לבעל התפקיד הבכיר ביותר במחוז הגדול ביותר של הפרקליטות, זה פוגע אנושות באמון הציבור במערכת. אם בפרקליטות נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר".

לדבריו של מקלב: "פרשיית השחיתות בפרקליטות פוגעת באופן משמעותי באמון הציבור במערכת כולה, בייחוד כאשר זה מגיע למחוז המשמעותי ביותר בפרקליטות, והפרקליטה הבכירה מואשמת בשוחד ובשחיתות תוך מילוי תפקידה".

"כמה אנשים בטוחים היום שלא נעשה עמם משפט צדק בעקבות אותה שחיתות, יתרה מכך, כשהתגלתה מעילה במערכת הבנקאות, כל המערכת נכנסה לתזזית תוך שינויים מנהלתיים מחמירים ואלו בפרקליטות שוררת 'דממת אלחוט' וכי דין המערכת המשפטית שונה?".

לדברי ח"כ מקלב, עד לרגע זה לא נשמעה כל התייחסות מטעם הפרקליטות ומשרד המשפטים לפרשה וגינוי למעשיה של הפרקליטה הבכירה. "הציבור מחכה להרבה יותר מאמירה של גינוי אלא גם לפעולה ממשית תוך בדק בית מעמיק ושורשי, הציבור זקוק לאמירה ממוקדת בהקדם – בפרט שמתברר שמקרה זה הוא רק קצה הקרחון של השחיתות הציבורית, זה הגיע למצב שבו הציבור מבין שניתן להטות את המערכת על כלל זרועותיה בקלות, שהמשפט המתקבל הוא לא משפט צדק", הוסיף.

מקלב הוסיף ואמר כי מעצר הבכירה בפרקליטות הנאשמת בפרשת שוחד הוא אירוע דרמטי שפרקליטות המדינה צריכה לתת עליו את הדעת. "על הפרקליטות להעביר לציבור מסר שמדובר בפרשייה חמורה, אבל הפרקליטות תבדוק את עצמה כדי שמעשים כאלה לא יוכלו לחזור, ובוודאי שלא בממדים כאלה ולאורך כל כך הרבה זמן. על הפרקליטות ומשרד המשפטים לעשות הכל כדי להחזיר את אמון הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר