´איש ירושלים´

רבנות ירושלים: גליס נגד הרב גרוסמן

אם הדבר תלוי ב´איש ירושלים´ הרב ישראל גליס, הרי שהעיקרון הזה חייב להיאמר באופן הברור ביותר: רב ראשי לירושלים חייב להיות רק תושב העיר ירושלים. לקראת סוף השבוע צפוי כנס הרבנים ביוזמתו לצאת אל הפועל: "ישנם 60 רבני שכונות בירושלים, המתנגדים להנחתת רב מבחוץ על ראשם" אומר גליס. המשמעות: מלחמה נגד הרבנים גרוסמן ולאו (חרדים)

חנוך לס | כיכר השבת |
הרב גרוסמן וגליס (כיכר השבת, פלאש 90)

רב ראשי לירושלים ממגדל העמק? אולי מנתניה?הרב ישראל גליס חושב שזהו פשע ויוצא למלחמה בעניין: "מה פתאום להנחית על ירושלים רב שאינו תושב העיר. אדם שאינו מכיר אותה, את צרכיה, שצריך כעת ללמוד את המקום... האם ירושלים צריכה עזרה מבחוץ? לתושבי ירושלים מגיע רב תושב העיר".

ולא רק לתושבים מגיע רב ירושלמי, אומר גליס: "ישנם בירושלים 60 רבני שכונות. הם אלו שיעמדו מול הרב הנבחר, צריכים גם לשאול את דעתם בעניין. לא ייתכן להנחית רב על ראשם".

כבר לקראת סוף השבוע הקרוב מתכנן 'מטה' המאבק שמקים גליס, כנס מיוחד של רבני השכונות בירושלים, בו יקראו הללו למקבלי ההחלטות שלא להביא בשום פנים ואופן לירושלים, רב שאינו מתגורר בה כבר כיום.

מאחורי הקלעים, מדובר בעצם בהכרזת מלחמה כנגד מועמדותו של הרב גרוסמן ממגדל העמק. אלא שגליס אינו נבהל מההגדרה: "אני ידיד שלו, ואני חושב שאני עושה לו טובה גדולה בזה שאני פועל שלא הוא יהיה כאן הרב. עדיף לו שישאר במגדל העמק, נקי מכל הלכלוך כאן. אם הוא יחליט לבוא, הוא עוד עלול להצטער על ההחלטה הזו..."

גליס אינו תמים, הוא מבין היטב שההחלטות יפלו אך ורק בבית ברחוב חנן 10, אך הוא מקווה שהלחץ יגיע גם לשם: "הרב אפרתי הוא תושב ירושלים והוא בהחלט מועמד ראוי, ישנם עוד מועמדים ראויים כאן בעיר, אין צורך לייבא אנשים מבחוץ".

יש שם כלשהוא בו אתה תומך, לאן אתה חותר? "אני רוצה שיבחרו רב לירושלים כמו שבחרו את הרב ז'ולטי דצ"ל. יתכנסו כל רבני העיר, יערכו הצבעה ויחליטו".

בשלב הנוכחי, ספק אם מהלכיו של גליס ישפיעו, אולם יתכנו קונסטלציות שונות, כמו במקרה שהרבנים אפרתי וגרוסמן לא יתמודדו, שהלחץ כעת לבחירת רב מקומי יועיל בהמשך למועמד מקומי כמו רבה של שכונת גילה - הרב אליהו שלזינגר, וייתן לו תמיכה ועדיפות על פניו של הרב לאו - תושב העיר נתניה.

כך או כך, הסיר הירושלמי מתחיל לבעבע, וזה עוד טרם נודע סופית הרכבו של הגוף הבוחר, כמו גם התאריך בו תיערכנה הבחירות לרבנות העיר. כך שכל זה הינו כרגע רק בגדר 'הקדמה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר