אייכלר: "לא מקובל עליי ששומר שבת לא ימצא עבודה"

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר, דנה בפניות אזרחים הטוענים כי מעסיקים מחייבים את העובדים לעבוד בשבת כתנאי לקבלתם למקום העבודה. צפו בתיעוד (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הוועדה לפניות הציבור (צילום: דוברות)

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר, דנה בפניות אזרחים הטוענים כי מעסיקים מחייבים את העובדים לעבוד בשבת כתנאי לקבלתם למקום העבודה. כמו כן העלו הפונים מקרים שבהם עובדים מגלים אחרי קבלתם לעבודה שהם צריכים לעבוד בשבת, אחרת הם מפוטרים ממקום העבודה.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר בדיון: "בימים אלה הארץ סוערת ממלחמת סכינים ושפיכות דמים ונראה שאין קשר לדיון על תעסוקה בשבת, אבל הנביא ירמיהו כבר הזהיר אותנו: "וקדשתם את יום השבת וכו' וישבה העיר הזאת לעולם. ואם לא תשמעו אלי לקדש את יום השבת והצתי אש בשעריה ואכלה ארמנות ירושלים ולא תכבה".

"לצערנו מדינת ישראל היא מדינה חילונית שהערכים הסוציאליים והאנושיים עומדים מעל לערכים הדתיים והיהודים. לכן אנחנו כוועדה נבדוק את המצב מבחינה חוקית והפרת חוקי האפליה בעבודה. אני לא אסכים שאדם לא יתקבל למקום עבודה בגלל שהוא רוצה לשמור שבת".

עו"ד יצחק מירון אמר בדיון: "אם התהליך הזה לא יעצר, תהיה אפליה חמורה של עובדים שומרי שבת. ברוב המקומות יש שקר גלוי שאומרים שאין אפליה אבל המציאות היא שלא יקבלו שומרי שבת, פשוט ישקרו ויגידו שזה בגלל סיבה אחרת. להערכתי מדובר במאות אלפי מקומות עבודה. המצב של יהודים הופך להיות גרוע יותר בישראל מאשר במדינות אחרות. שם רוב האנשים אינם יהודים ויהודי יכול להסתדר בתורנות אחרת".

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה בדיון: מאוד מצער אותי שהדיון על יום המנוחה הפך לזירת מאבק בין חרדים לחילונים. לפעמים החופש שלאדם לקנות בשבת הוא שעבוד של אדם אחר העובד בשבילו. רוב העובדים המועסקים בשבת הם אנשים עניים שאין להם ברירה, רובם משתכרים שכר מינימום ומטה. התופעה הזו הולכת ומתרחבת. לצערי היום הזכות לנוח בשבת שבעבר בהמה נהנתה ממנה נלקחת היום מבני אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר