"התכנסויות לא מכבדות ולא מועילות"

רבנים ואנשי חינוך נגד "תרבות האוכל ברחובות בני ברק"

בעקבות התחרות העצומה ברחובות העיר בני ברק בין הקיוסקים למכירת אוכל מוזל שנפתחים בזה אחר זה, "המודיע" מצטט רבנים ואנשי חינוך נגד "הכנסת תרבות האוכל לרחובות בני ברק" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: ארכיון כיכר השבת)

בחודשים האחרונים מתחוללת תחרות עצומה ברחובות בני ברק בין רשתות האוכל המוזל שפתחו ופותחים סניפים רבים, בזה אחר זה, בעיר התורה והחסידות אשר זוכים להצלחה מסחררת.

תושבים רבים רוכשים קפה ומאפה במחיר מוזל ולשיאים חדשים של מלחמה חזיתית הגיעה התופעה בעקבות פתיחתם של שני הסניפים סמוכים ברחוב הרב שך בסמוך לבית הכנסת איצקוביץ שם הורידו בעלי החנות 'שלוימלה 'את המחירים ל-3 שקלים בלבד מה שיצר תורות רבים בדוכנים ו"הסתערות" של הציבור על הקיוסקים ומוקדי מכירת המאפים והקפה.

התופעה החדשה זוכה הבוקר (רביעי) לביקורת בעיתון "המודיע" מצד רבנים ואישי חינוך המתריעים על השתלטות תרבות האוכל על בני ברק.

בכתבה נרחבת בעיתון המודיע מצטט הביטאון רבנים ואנשי חינוך הטוענים כי יש למנוע מ"תרבות האוכל ברחובות" להיכנס לבני ברק.

צפו: הצצה לסצנת בתי הקפה המוזלים שכובשת את בני ברק (צילום: כיכר השבת)

הרבנים מתריעים מפני נורמות חדשות שיש המבקשים להביאם גם לחוצות עיר התורה והחסידות ולפיהן יפרצו גדרות שהחזיקו בהם כל השנים למנוע אכילה בשוק על כל הנלווה והנגזר ממנה.

"המודיע" מציין כי לאחרונה בשל תחרות מחירים - דבר מבורך כשלעצמו למען הצרכנים - קמו יוזמות שונות של מכירת מוצרי מאכל ושתיה חמה בנקודות שונות בעיר מה שגורר אליו ציבור גדול וכפועל יוצא נרשמו תופעות של אכילה בשוק ושל התכנסויות לא מכבדות ולא מועילות בלשון המעטה.

הרבנים מציינים בעצב את התופעה של "שתילת" נקודות ממכר של מאכל ושתייה בכל פינה בעיר ההופכות את העיר המעודנת ומלאת התורה ויראת ה', הצניעות והאצילות, לשוק אחד גדול בו אנשים נגררים למצב שאינם בושים לאכול בשוק וזאת ההיפך מדעת תורה.

"המודיע" מציין כי תרבות זו מתאימה אולי לערים סמוכות בהם הדבר הינו מקובל אולם לא לבני ברק. העיתון מדגיש כי יש מוסדות חינוך שכבר אסרו על תלמידיהם לרכוש מוצרים במקומות אלו מפני הירידה בהנהגת האצילות והמכובדות שהדבר גורר בעקבותיו.

הרבנים והמחנכים קוראים לעשות כל מה שניתן למנוע הכנסת תופעות אלו לרחובות בני ברק ויפה שעה אחת קודם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר