הוותיקן נגד מיסיונרים

ארגוני המאבק במיסיון 'יקפלו את הבאסטה'?

הוותיקן פרסם מסמך חד משמעי הקובע כי יש להפסיק לנסות ולנצר יהודים, אולם בארגונים החרדים והדתיים לא ממהרים לסיים את המאבק. בנצי גופשטיין ל"כיכר": "בפועל המיסיון רק מתחזק" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בנצי גופשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הוותיקן פרסם הצהריים (חמישי) חשוב ודרמטי ביחס ליהודים, הקובע כי "נוצרים לא צריכים עוד לנסות ולהמיר את דתם של היהודים". בארגונים החרדים והדתיים בירכו על ההחלטה, אך הבהירו כי הפעילות תימשך משום שהמתנגדים לקתולים לא מחויבים למסר וימשיכו לפי ההערכות במיסיון.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר יו"ר ארגון "יד לאחים" הרב שמואל ליפשיץ כי "עיקר המיסיון בעולם זה מהפרוטסטנטים שלא נשמעים לוותיקן מאחר והם נפרדו מהקתולים, כך שההצהרה שלו מצוינת ביחס לקתולים והיא מחזקת את דבריהם בשנים האחרונות בנושא, והם אכן לא עוסקים בהמרת יהודים".

הרב ליפשיץ מברך על פרסום המסמך, אך מבהיר כי הארגון לא 'יסגור את הבאסטה': "הפעם יש לציין שמדובר בקריאה חד משמעית וברורה וארגון "יד לאחים" מברך על החלטת הוותיקן, אך יחד עם זאת לצערנו הזרם הפרוטסטנטי ממשיך להשקיע מיליונים בארץ ובחו"ל ואנחנו מנסים למנוע את פעילותם".

"הפעילות שלנו תישאר אותו דבר, משום שהוותיקן קשור לקתולים שלא עסקו בשנים האחרונות בנושא, כל מאבקנו הוא נגד הפרוטסטנטים שהם פעילים מאוד", הוסיף.

בעקבות המסמך, פונה הרב ליפשיץ לזרם הפרוטסטנטי ומבקש שיפסיק את פעילותו המיסיונרית: "כמובן, אנחנו מבקשים ופונים אליהם שילמדו מהקתולים ויפסיקו עם פעילותם המיסיונריות ברחבי הארץ ובעולם".

יו"ר להב"ה "למניעת התבוללות בארץ הקודש" בנצי גופשטיין גם לא מתכוון לעצור את הפעילות נגד מיסיון בעקבות ההצהרה: "זה לא אמיתי, משום שבכל יום יש ניסיונות של המיסיונרים להמשיך להמיר את דתם של יהודים. בפועל המיסיון עולה מידי יום".

"אנחנו לא פועלים באוויר, ברגע שלא יהיה מיסיון לא נפעל. אנחנו נבדוק זאת בשטח. בכל מקום שיהיה מיסיון אנחנו נהיה", הוסיף.

גופשטיין מספר כי "היום היתה פעילות מיסיונרית בחיפה ואתמול במחנה יהודה. הגענו לשם והפגנו והם עזבו את המקום. בשטח אנחנו רואים עליה בפעילות המיסיונרית".

המסמך פורסם על ידי הוועדה לעניינים בין דתיים מטעם הוותיקן לרגל ציון 50 שנה לפרסומה של החלטה נדירה אחרת בעניין היהודים, והוא מפרט את מדיניותה של הכנסייה כלפי היהדות לצד ההחלטה כי אין יותר צורך להמיר את דתם של יהודים לנצרות.

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, מומחים ליחסים בין הוותיקן והיהדות אמרו כי מדובר בהצהרה תקדימית בה הוותיקן מכריז על סיום המיסיון. למעשה, משמעותו של המסמך היא שהוותיקן לא תומך מעתה בשום פעילות מסיונרית.

"הכנסייה מחוייבת בייצוג האמונה היהודית כאמונה המאמינה באל אחד, באור שונה מאשר אנשים המאמינים בדתות אחרות והשקפות עולם שונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר