המלחמה על השבת בירושלים

החרדים הגישו הצעה לסדר: העירייה לא תתקצב חילול שבת

16 חברי מועצת העיר ירושלים, החרדים והדתיים, חברי ה"לובי הדתי", חתמו על הצעת החלטה, לפיה העירייה לא תתקצב חילולי שבת ולא יועבר תקציב למנהל הקהילתי 'יובלים' • פרסום ראשון (חרדים)

שמעון ליברטי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בשבט תשע"ו | 21.01.16
חברי הלובי הדתי בישיבה השבוע (צילום: באדיבות המצלם)

המלחמה על השבת בירושלים • פרסום ראשון: לאחר תקופה ארוכה של מאבקים על קדושת השבת בירושלים, לאור חילולי השבת ההולכים ומתרחבים, ובעיקר כנגד המינהל הקהילתי בקרית יובל, חתמו כל חברי המועצה החרדים והדתיים, על הצעת החלטה, לפיה לא יועבר תקציב לכל גוף או פעילות המחללים שבת.

הצעת החלטה תובא להצבעה במועצת העיר בישיבתה בשבוע הבא, והיא מגיעה בעקבות ההחלטה שקיבלו החברים בישיבת ה"לובי הדתי" שהתקיימה בשבוע שעבר.

מלבד ההצעה לאסור על העברת על חילול שבת בכל גוף עירוני או מתקן השייך לעירייה וכן להעביר תקציב לעמותות ופעילויות מחללות שבת, מציעים חברי המועצה, להפסיק כל העברת תקציב למינהל יובלים, עד לפירוקו.

בתחילת ההצעה מסבירים חברי מועצה על קדושת השבת ועל החובה לשמור את השבת בבירת העם היהודי - ירושלים. ואחר כך מוצג נוסח הצעת ההחלטה, הנחשף לראשונה ב"כיכר השבת":

מועצת העיר ירושלים רואה כערך עליון את שמירת השבת בעיר ירושלים ואת המשכו של הסטטוס קוו אשר היה נהוג שנים רבות בעיר, להימנע מחילולי שבת בפרהסיה בעיר, ומחזקת את ידי ראש העיר אשר הורה שלא לבצע חילולי שבת ברחבי העיר במתקנים עירוניים או על ידי גופים הפועלים מטעם העירייה וכשלוחותיה.

עיריית ירושלים, אגפיה ומחלקותיה, מונחים לשמר את הסטטוס קוו הנהוג בשמירת השבת בירושלים, ולפעול להפסקת ההפרות של חוק העזר העירוני ושל הסטטוס קוו בכל הנוגע לקיומה של פעילות עסקית אשר יש בהם חילול שבת בפרהסיה בירושלים עיר הקודש.

מועצת העיר מנחה את הדרג הניהולי של העירייה להנחות את כל הדרגים המקצועיים האמונים על האכיפה, לוודא כי נעשה כל הנדרש למימוש החלטה זו.

על מנת לחזק את המסר אודות חובת שמירת השבת במתקני העירייה והגופים הפועלים מטעמה, מועצת העיר מחליטה כי לא תובא לוועדת כספים, לוועדת תמיכות, או לכל ועדה שהיא, בין מקצועית ובין ציבורית וכן למועצת העיר, שום בקשה לאישור תקציב כלשהו למינהל יובלים.

הפעילויות השונות לאוכלוסיית קרית יובל והשכונות המקבלות את השירות ממינהל יובלים, יתקיימו באמצעות תקצבו מינהל קהילתי אחר.

מועצת העיר מחליטה, כי עיריית ירושלים, על אגפיה ומחלקותיה, לא יתקצבו כל גוף עירוני או סמי עירוני, או הפועל כשלוח או זרוע של העירייה, ובמתקנים אשר הוקצו לטובת פעילות בשכונות השונות, אשר מחלל שבת בפרהסיה.

כאמור, על נוסח הצעת ההחלטה חתמו 16 חברי מועצה חרדים ודתיים, החברים ב"לובי הדתי", מסיעות: ש"ס, יהדות התורה, ירושלים מאוחדת, הבית היהודי ובני תורה.

במקביל, בשעה זו נועדים ראשי הסיעות החרדיות בעירייה עם ראש העיר ניר ברקת ודנים על נושא שמירת השבת בירושלים.

חבר המועצה נחמניאל סבן, שהיה מהפועלים לגיבוש ההצעה, אומר ל"כיכר השבת": "חשוב לציין את האחדות בין כלל החברים, דבר המבהיר כי בנושא המלחמה על קדושת השבת, אין מחלוקות וכולנו יחד נפעל למען קדושת השבת בעיר".

ל"כיכר השבת" נודע כי בשעות האחרונות פועלת לשכת ראש העיר למציאת האפשרות המשפטית שלא להעלות להצבעה במועצה את הצעת ההחלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר