סוער בירושלים

חילוקי דעות בנציגות החרדית בי-ם: שבת תמורת קריית יובל?

לאחר מאבק נגד המנהל הקהילתי בקריית יובל, הוסכם על הליכה לבחירות חדשות, בתמורה להורדת הצעת הלובי הדתי למניעת חילולי שבת והקמת ועדה לבחינת הסטטוס קוו. אולם יש מי שזועם (חרדים)

שמעון ליברטי | כיכר השבת |
כתובות גרפיטי אנטי חרדיות בקרית יובל (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

המלחמה על קריית יובל • פרסום ראשון: לאחר מאבק ארוך של הנציגים החרדים, נגד המנהל הקהילתי 'יובלים' בקריית יובל, המחלל שבת ופועל כנגד התושבים החרדים, הגיעו חברי המועצה להסכמה עם ראש העיר ניר ברקת, בתיווכם של יועצי ראש העיר, על פירוק המנהל הקהילתי הקיים, אלא שישנם חברי מועצה שמתנגדים למהלך.

על פי המתווה שהוסכם בין ראש העיר לנציגים, המינהל הקיים יפורק וההנהלה תפוזר, ויתקיימו בחירות למינהל החדש, ובתמורה לכך לא תעלה לדיון הצעת ההחלטה, של הלובי הדתי, שנחשפה ב"כיכר השבת", לפיה יופסק כל תקצוב של חילול שבת, ובמקום זה תהיה הצהרה של מועצת העיר, הקוראת לשמירה על הסטטוס קוו.

ל"כיכר השבת" נודע, כי כחלק מהמתווה הוסכם על הקמת ועדה, שתבחן את הסטטוס קוו בעיר, ותקבע כללים מדויקים לשמירת השבת במרחב הציבורי, והעירייה וראש העיר יהיו מחוייבים אליה.

יצויין, כי מדובר בחלק ממהלך כולל, במסגרתו יתקיימו בחירות בכל המינהלים הקהילתיים בעיר, בהם לא התקיימו בחירות בין כלל התושבים, אלא על פי סעיף מיוחד, סעיף 5.8, המקנה סמכות לראש העיר למנות חברי הנהלה.

אולם ל"כיכר השבת" נודע, כי כמה חברי מועצה חרדים, מתנגדים למהלך וטוענים כי אין "למכור" את השבת בתמורה לפיזור יובלים.

חבר המועצה יצחק פינדרוס אמר בשיחה עם "כיכר השבת", כי הוא שוקל שלא להוריד את ההצעה לסדר משולחן המועצה. לדבריו, "עד שאין החלטות מעשיות, אסור להוריד את ההצעה לסדר".

גורם חרדי נוסף ששוחח עם "כיכר השבת", אמר כי "אינו מרוצה מהמתווה,אך מכיוון שכמה חברים בלובי הדתי, כבר הסירו את הסכמתם מהצעת ההחלטה, אין סיכוי להעביר אותה, וזה המתווה הטוב ביותר שניתן להשיג".

ההסכמה הזו מגיעה על רקע העובדה כי מינהל יובלים, סירב למעשה לבקשת להפסיק את הקרנת הסרטים בשבת במתנ"ס, וגם בשבת שעברה הוקרנו סרטים בשבת.

כזכור, במכתב ששיגרו לראש העיר לפני כחודש, ופורסם לראשונה ב"כיכר השבת", כתבו הנציגים החרדים: "מינהל קהילתי יובלים באופן מוצהר ומופגן מדיר את האוכלוסייה החרדית מכל פעילות במתקני המינהל הקהילתי מפלה לרעה את ילדי וילדות השכונה החרדים כמו גם את המבוגרים גברים ונשים כאחד ובעצם התנהלותו הינו הגורם המתסיס העיקרי בשכונה זו".

"לאחר אין ספור ניסיונות גישור ותיווך ועקב הפרת הסטטוס קוו אנו מאמינים כי לא העת לחשות והגיע העת לעשות. אנו דורשים להורות על פירוק הנהלת מינהל קהילתי יובלים לאלתר ללא המתנה לבחירות או לכל הליך אחר שאמור להתקיים בעתיד", דרשו הנציגים.

יצוין כי הודעת ראש העיר נאמרה במהלך דיון שנערך בלשכתו עם ראשי סיעות הקואליציה העירונית, אליעזר ראוכברגר, יעקב הלפרין, מיכל הלברשטאם ומשה ליאון, וזכתה לגיבוי מלא של כלל הנוכחים.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק תרבות תורנית וח-ן חרדי חיים אפשטין בירך את ראש העיר על הודעתו וציין כי "מדובר בהישג משמעותי בביטול עוול שנמשך שנים ארוכות כאשר שכונות שלמות מתנהלות ללא מתן ביטוי וייצוג הולם לכלל התושבים". הוא הוסיף את תקוותו שאנשי המינהלים הנוכחיים יסייעו בידי המערכות השונות לקיום הבחירות באופן תקין וראוי, ובמינימום תקלות לשביעות רצונם של כלל תושבי השכונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר