המשנה ליועץ המשפטי נגד הפרדה בציון מרן הגר"ע יוסף זצ"ל

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הודיעה כי אין אפשרות חוקית להציב מחיצה בין גברים לנשים בציונו של מרן פוסק הדור הגר"ע זצוק"ל אלא אם המשפחה כולה תבקש את ההפרדה (חרדים בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף על ציון אביו מרן פוסק הדור זצ"ל (יונתן זינדל, פלאש 90)

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הודיעה כי אין אפשרות חוקית להציב מחיצה בין גברים לנשים בציונו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל אלא אם המשפחה כולה תבקש את ההפרדה, כאשר בשלב זה לפחות אחת הבנות מתנגדת.

בחודשים האחרונים נחשף כי אחת מבנות משפחתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל מתנגדת להפרדה על קברו, כאשר הבנים, ממשיכי דרכו, ובראשם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף קראו להציב מחיצות בין גברים לנשים בציון. הגר"י יוסף קבע כי במקרה זה יש לשמוע לבנים - שהם ממשיכי הדרך ולא להתייחס לאחות.

אלא שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, כותבת כי חוקית אסור להציב מחיצה בין גברים לנשים בתוך הציון.

בפתח דבריה מדגישה המשנה ליועמ"ש כי הוברר לה שלא נעשה שימוש במכתב הראשל"צ וכי מדובר בטיוטא בלבד ואף הביעה את אי שביעות רצונה מהדלפתו לתקשורת.

"בתשובה לפנייתנו בנושא, טען מר יצחק אלחרר, ראש לשכת הראשון לציון והרב הראשי לישראל, כי המכתב המוזכר בפנייתך שבסימוכין לא נשלח מעולם לחברה קדישא ומדובר היה בטיוטה בלבד. אשר על פי הנטען הודלפה לתקשורת, על התנהלות זו יש להצר", כותב עו"ד זילבר.

המשנה ליועמ"ש מוסיפה כי "בבדיקה שקיימנו מול המשרד לשירותי דת נמצא כי לא קיימת בבית העלמין סנהדריה הפרדה מגדרית, וכי אין כוונה לשנות מצב דברים זה".

לדבריה: "בשולי הדברים יצוין, חברות קדישא כפופות להוראות חוזר המנהל הכללי של המשרד לשירותי דת בעניין טקס הלוויה, ובכללן האיסור להנהיג הפרדה בין גברים לנשים במהלך טקס הלוויה על שלביו השונים. זאת פרט למקרים בהם הביעה המשפחה את רצונה המפורש בהפרדה". מדבריה עולה כי במידה ובנותיו של פוסק הדור יצטרפו לבקשת האחים הרבנים, הרי שההפרדה תהיה חוקית.

"לאחרונה", הוסיפה המשנה ליועמ"ש, "הנחייתנו, פרסם המשרד לשירותי דת הודעה בדבר איסור הדרת נשים בבתי עלמין בהתאם להוראת חוזר המנכ"ל. צוין בפרסום כי כל אדם הנתקל בהתנהלות שיש בה משום הדרת נשים כאמור מתבקש לפנות לגורם המוסמך לעניין זה במשרד לשירותי דת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר