בלעדי ב"כיכר השבת"

מפשירים את המתיחות: דרעי נועד עם חברי בית דין רבני חב"ד

לאחר תקופה ארוכה של נתק ומתיחות שהחריפה בבחירות, יו"ר ש"ס אריה דרעי נועד בחשאי עם חברי בית דין רבני חב"ד בניסיון להביא לשיתוף פעולה בין ש"ס לחב"ד • כל הפרטים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וחברי בית דין רבני חב"ד בפגישתם (צילום: עזרא לנדא)

בלעדי: לאחר תקופה של נתק התקיימה בשבוע שעבר פגישה חשאית בין יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי לבית דין של רבני חב"ד, פגישה שנותרה חשאית ומתפרסמת הבוקר (רביעי) לראשונה ב"כיכר השבת".

חברי בית הדין הגיעו למלון רמדה בירושלים, נכנסו לחדר צדדי, בצד האחד של השולחן ישב דרעי ובצד השני בכירי רבני חב"ד בישראל, בראשות אב בית הדין של החסידות ואב"ד קריית מלאכי הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי.

בשנים האחרונות נעשו ניסיונות לא מעטים מצד רבנים ואישי ציבורי לקיים מפגש שכזה. המתיחות המתפתחת בין החסידות לבין דרעי שהגיעה לשיאה בבחירות האחרונות, אז התגייסה חב"ד לסייע למפלגתו של אלי ישי, הניעה את הצדדים לשבת יחד, להפשיר את המתח ולבדוק אפשרות לשיתוף פעולה בנושאים שונים שעומדים על הפרק, מהמאבק ברפורמים ועד לתמיכה ברשת בתי הספר של חב"ד שמונה למעלה מ-30 אלף ילדים ומחציתם פועלים באזורים מסורתיים.

דרעי פתח ראשון את הישיבה ואמר לרבנים: "אנו יודעים היטב מה חסידות חב"ד פעלה למען עדות המזרח, במשך כל השנים ועד היום הזה. חסידי חב"ד הכניסו את כולם למוסדות החינוך במאור פנים וללא אפליה. לנו, יוצאי עדות המזרח, יש כבוד והערכה רבה לחב"ד על כך".

הרב ירוסלבסקי הודה לדרעי אך מיד עבר לדבר על נושא הרפורמים ולמשמעות הגדולה של ההחלטה בעניין רחבת הכותל לרפורמים, בעיני כל חסידי חב"ד בארץ ובעולם.

הרב ירוסלבסקי הביע את "דאגת שלוחי הרבי, רבני הקהילות בארצות הברית ובאירופה, מהסכם הפשרה המעניק לרפורמים שליטה כלשהי ברחבת הכותל".

לדבריו, ה'שלוחים' ברחבי העולם מספרים על "הרוח הגבית והתנופה שנותנת הכרה זו לקהילות הרפורמיות במקום שליחותם, והצורך הבהול לפעול נגד אישור ההסכם".

הגאון רבי משה הבלין, רבה של קריית גת וחבר בית הדין, הוסיף כי "במשך השנים חיפשו הרפורמים כל דרך לחבל בדרך המסורה לנו, ולקבל הכרה מהממסד היהודי העולמי. הרבי נשיא דורנו אהב כל יהודי, אך לחם נגד הרפורמים בתוקף גדול, על מנת שלא תהיה שום פשרה וגם לא קמצוץ של הכרה, זאת במחיר אבדן תרומות ונגידים שהשתייכו לקהילות רפורמיות".

הגאון רבי שמעון אליטוב רב העיר מבשרת ציון וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל הזכיר את תקופת רבנותו בארגנטינה אז לחמה היהדות הנאמנה נגד ראביי רפורמי שהפיל חללים רבים. "באותה תקופה התנהלה מלחמה על כל נפש מישראל שהיה ניתן להוציא מציפורניהם, והיום ב"ה בזכות רבני הקהילות במדינה ושלוחי חב"ד נסגרו ה'טמפלים' שפעלו אז, אך יש להיזהר לא לתת להם את הכוח מחדש, דווקא כאן מארץ הקודש, עיר הקודש בסמיכות למקום המקדש".

דרעי מצידו הסביר לדבריו את ההתרחשויות מאחורי הקלעים שהובילו להחלטת הממשלה וההתנגדות של ש"ס לפשרה.

בעניין ההסכם על רחבת הכותל הרפורמי סיפר דרעי כי "הודעתי לראש הממשלה ששר הדתות הרב דוד אזולאי שאמור לחתום על התקנות לא יעשה זאת עד שיוסר שמם של הרפורמים והקונסרבטיבים מההחלטה וכי האחראים הבלעדיים על הרחבה יהיו נציגי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית".

לדבריו: "שר הדתות לא יחתום על התקנות שבהן יופיעו גם נציגי הרפורמים כחברי המועצה האחראים על הרחבה החדשה יהיה המחיר אשר יהיה". לדבריו, "נראה שהדרישה מתקבלת ונציגי הרפורמים והקונסרבטיבים לא יקבלו הכרה בתקנות החדשות".

בהמשך הפגישה העלו רבני חב"ד את נושא שלימות ארץ ישראל כשבמרכזה העיר חברון. הרבנים סיפרו על מפגש של רבני בית הדין עם נציגי היישוב היהודי: "המתיישבים דיווחו על רדיפה קשה, כאשר דירות רבות עומדות ריקות והמדינה אינה מאפשרת לזוגות צעירים להשתכן בהם. בנוסף, המדינה אינה מאפשרת לבנות מקווה במקום, אף לא בתוך בית פרטי".

דרעי אמר לרבנים כי יבדוק את המצב לעומקו וביקש לקבל את כל החומר בנושא והבטיח להיפגש עם שר הביטחון בעניין.

הרבנים הביעו שוב את עמדת הרבי מחב"ד ואמרו ליו"ר ש"ס כי "הרבי היה נגד כל נסיגה ודיבור עם מחבלים המעודדים טרור וגורמים לשפך דם יהודי".

דרעי השיב: "אני שמח שמרבית הסיעות בכנסת שותפות לעמדה שרק עמידה תקיפה ונחושה מול הערבים תוביל לשמירה על ביטחון העם היושב בציון. אנחנו מגבים את ראש הממשלה ונותנים לו את כל הכוח לעמוד איתן מול הלחצים מהעולם כדי לעשות את מה שצריך מבלי לחשוש מאיומי סיעות השמאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר