מנהלי מוסדות בכינוס עם 'יהדות התורה'

מנהל חיידר: "אנו סובלים מפקידונים אנטישמיים שונאי ישראל"

עשרות מנהלי מוסדות התכנסו עם סיעת 'יהדות התורה' נגד המחוז החרדי והתלוננו על הרדיפה שיש נגדם. מוזס איים להצביע נגד הממשלה ופרוש טוען כי למרות בנט דברים עדיין לא זזו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז באדר א' תשע"ו | 07.03.16
כינוס המנהלים עם סיעת 'יהדות התורה' (צילום: כיכר השבת)

עשרות מנהלי מוסדות חינוך חרדיים התכנסו בצהריים (שני) בישיבת סיעת 'יהדות התורה' שוטחו את מצוקותיהם בפני חברי הכנסת של המפלגה, בהתמודדות מול המחוז החרדי במשרד החינוך.

מפאת כמות המשתתפים הגדולה, ישיבת הסיעה הועתקה מחדר הסיעה בכנסת לחדר של ועדת הכספים. בישיבה השתתפו חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב, מנחם לייזר מוזס, ישראל אייכלר, סגן שר החינוך מאיר פרוש ושר הבריאות יעקב ליצמן.

יו"ר הסיעה ח"כ מוזס אמר בדבריו כי "יש הצעת חוק לבטל את גזירת פירון בחוק הליבה", והוסיך איום כי "משבוע הבא אם הממשלה לא תתמוך בחוקים שלנו לא נתמוך בחוקים שלה".

אחד המנהלים, נשא דברים ופירט בארוכה את ההתמודדות שלהם ואמר כי "כל מפקח מחליט לעצמו כל מיני מטרות, ללא הכוונה מלמעלה. מרגישים את עצמם שהם בעלי הבתים". המנהל סיפר כי אחת המפקחות הייתה באיזה גן וגילתה שהילד סובל בבית ומיד פנתה למשטרה כשבסופו של דבר התברר שלא היה כלום.

"מדריכות נשלחות בלי סוף מבוקר עד ערב ומעירים בנושאים שאין להם מקום אצלינו", קבל המנהל.

המנהל סיפר על חיידר שלא קיבל ילך מאחר ואינו עומד בתקנון. לדבריו, בתקנון כתוב שמשפחות שיש להם אינטנרנט לא מתקבלים, אחת האמהות שיש לה פייסבוק כתבה על זה בפייסבוק. החיידר זומן למשרד החינוך והיה צריך להסביר ולנמק מה הבעיה בפייסבוק, וזה לא עזר. "הילד נמצא היום בחיידר" זה דבר חדש שלא היה", הוסיף המנהל.

"יש לי ילד נכה", סיפר המנהל. "פניתי למפקח ממשרד החינוך שיאשר שעות חולים, קיבלתי תשובה שמוסדות פטור אינם זכאים לשעות חולים, רק מוסדות שהתלמידים מגיעים עם סכינים ברגליים. רק להם יש".

המנהלים הוסיפו ואמרו לחברי הכנסת כי "כל מפקח זו גזירה בפני עצמה". על נושא הרישוי אמר אחד המנהלים כי "אם מחליפים מפקחים אז המפקח השני טוען שכל הדרישות של המפקח הראשון לא טובות".

"הם נהפכו ליועצי בטיחות", סיפר. "אם ניקח את הבניין ששימש כל השנים למוסד ממלכתי ועבר לחרדים, באותו רגע מגיעה הביקורת ואומרת שכל הבניין נבנה ללא תקן וצריך לעשות שינויים בהרבה כסף. מאוד מגוחך שכל יועץ בטיחות עושה מה שהוא רוצה בצורה ממש מזעזעת".

הרב מאיר וייסמן טען בדבריו כי "ילד בממלכתי מקבל בסביבות 1,800 שקל מהמדינה. בפטור מקבלים 315 שקל. גם חוק נהרי לא נוגע למוסדות הפטור".

"אי אפשר לעמוד בתקנות של משרד החינוך", הוסיף. "המנהלים לא מצליחים להתקיים, ארגון הכספים מאוד קשה. המלמדים מקבלים את אותו שכר 15 שנה. יוקר המחייה בינתיים הכפיל את עצמו. מלמד לא יכול להחזיק את עצמו וגם ההורים לא עומדים בזה".

הרב אברהם פינזל, מנהל ת"ת חכמה שלמה בירושלים אמר כי המנהלים עוברים "התעמרות והתעללות מכל מיני פיקדונים אנטישמיים שונאי ישראל - זה במקרה הטוב. במקרה הגרוע זה חברה עם ראש קטן, אני לא רוצה לדבר לא יפה".

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר כי "לא חייבים להיות במשרד החינוך כדי לדעת את הסבל הגדול שעוברים מנהלי המוסדות".

פרוש הוסיף ואמר כי "משרד החינוך היה עד לפני שנתיים עם הרבה גזירות עלינו, אומנם בנט הכריז שרוח המפקד לשנות את ההתנהלות אבל הדברים עדיין לא זזו".

"אני חבר ביהדות התורה ואני לא מוכן לוותר כי הוא זה ממה שסוכם בהסכם הקואליציוני", הצהיר סגן שר החינוך.

אחד המנהלים אמר לחברי הכנסת כי "הקואליציה תרעד על המוסד הראשון שיתבטל לו תקציב. שלא יהיו הצבעות ובוועדת הכספים לא יעברו כספים. המדינה תרעד ואנחנו נהיה חיילים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר