המינוי שמעורר מחלוקת

הגר"ד לאו: "מחטף חד צדדי"; גפני נגד דרעי: "נגיב בהתאם"

ההחלטה על מועמדותו של משה דגן למנכ"ל משרד הדתות מעוררת סערה. בלשכת הרב הראשי רבי דוד לאו הגדירו זאת כ"מחטף", ח"כ גפני נגד דרעי: "מינוי חד צדדי ומצער, נגיב בהתאם" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו, ח"כ גפני, הגר"י יוסף והשר דרעי (צילומים: יונתן זינדל, מרים אלסטר ויעקב כהן - פלאש 90)

קרב ברבנות הראשית: בסביבת הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו זועמים הערב (רביעי)בעקבות החלטת ועדת האיתור להמליץ על סמנכ"ל משרד הדתות משה דגן לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית, זאת לאחר שזכה בתמיכת הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף בזמן שהרב לאו התנגד בכל תוקף למינוי.

בלשכת הרב לאו הוציאו הודעה חריפה נגד המינוי, אך הדגישו שלא מדובר בעניין אישי נגד דגן: "כל מועמד, ראוי ככל שיהיה, צריך להתמנות בתיאום והסכמה בין הרבנים הראשיים, ולא במחטף חד צדדי. אין כאן עניין אישי כנגד מועמדותו של משה דגן או מועמד אחר, אלא עיקרון מובן וברור שהיה מוסכם עד עתה גם על הראשון לציון, מינוי מנכ"ל לרבנות הראשית צריך להיעשות בתיאום מלא בין שני הרבנים".

גם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני ששוחח עם דרעי וביקש לדחות את ההחלטה בכדי להגיע להסכמה עם הרב לאו, תקף את ההחלטה ואמר ל"כיכר השבת": "אני מאמין שמינוי מנכ"ל לרבנות הראשית צריך להיות בתיאום מלא ובסנכרון בין שני הרבנים הראשיים שמכהנים יחד בתפקיד, אני מאד מקווה שבסופו של דבר לא יהיה מינוי חד צדדי, בכפיה ובהתנגדות של הרב הראשי האשכנזי הרב לאו, ושיעשו זאת בתיאום ובהסכמה מלאה בין הרבנים".

גפני הוסיף ושלח מסר ברור לאריה דרעי: "לא פניתי לדרעי רק היום כשהוועדה התכנסה, למעלה מחודש שאנחנו מדברים על הנושא, המינוי החד צדדי הוא מצער, נגיב בהתאם, אני לא מתכוון לפרט בתקשורת מה הם הצעדים הבאים שלנו".

בתוך כך, לאחר המהומה התקיימה שיחה בין הראשל"צ הגר"י יוסף לח"כ גפני. הרב אמר לגפני כי: "הגר"ד לאו מעולם לא הביע בפני התנגדות אישית למשה דגן, מדובר בדיון פנימי בין הרבנים הראשיים והחלטה מקצועית של הועדה, אין כל מקום להתערבות מבחוץ".

מנגד, בלשכת דרעי לא אהבו את הדברים ומסרו תגובה חריפה: "כולנו מכבדים את הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ומבקשים מכל הגורמים בסביבתו ושלא בסביבתו להפסיק לבזותו. ועדת האיתור היא שתבחר את מנכ"ל הרבנות הראשית וכדאי שכולם יאפשרו את הליך המינוי התקין. שאף אחד לא יהלך אימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר