החל מהיום בניר-עציון: ועידת החינוך

בבית הארחה ´ניר עציון´ תיפתח היום ´ועידת החינוך´ שתימשך שלושה ימים. על הפרק: שיטות החינוך בדורנו. הגרי"ש: תועלת עצומה בכינוס

חנוך לס | כיכר השבת |

מאות מנהלים חינוכיים, אנשי חינוך, רבנים, מרצים ואישי ציבור, יכבדו היום בנוכחותם את פתיחת 'ועידת החינוך', שתיערך בשלושת הימים הקרובים בבית הארחה ניר עציון.

במהלך ימי הועידה, ידונו במושבים השונים סוגיות חינוך חשובות העומדות על הפרק, מתוך מגמה ללבן יחדיו את ענייני החינוך, ולהציע כלים חינוכיים מועילים ביד המחנכים.

את מושב הפתיחה המרכזי שייערך היום בשעה 3, יפארו נוכחותם גדולי ישראל שליט"א, כשמייד לאחריו יתקיים 'רב שיח' מיוחד בהשתתפות עשרות מרביצי תורה ומשגיחים על בעיות חינוכיות.

בין הנושאים העומדים על הפרק ואשר ידונו במהלך הועידה: פאנל משגיחים ומנהלים חינוכיים על קליטת הבחורים במוסדות התורה, הבית כבסיס החינוכי לילד, לקויות למידה, בעיות קשב וריכוז, עיצוב אישיות ה"בן עליה", הילד המיוחד, יכולות למידה, בריאות במוסדות, סכנות התמודדות עם הרחוב, ועוד מגוון נושאים שונים שיתחלקו למושבים ולפאנלים נרחבים.

במושבים והפאנלים השונים ישמעו המשתתפים את מיטב המומחים בתחומים השונים. כמו"כ ייערכו דיונים פתוחים ומושבים סגורים והעלאת נושאים העומדים על הפרק אצל אנשי החינוך בכל הרמות והגילאים.

לקראת הועידה נכנסו רבני "ועידת החינוך" אל מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א, שהביע קורת רוח על אסיפת אנשי החינוך, והרחיב בחשיבות ובמעלת כינוסם בצוותא חדא, תוך כדי העלאת וליבון נושאי החינוך העומדים על הפרק. הגרי"ש אמר לרבני המשלחת, כי ישנה תועלת עצומה ב"כינוס לחכמים שנאה להם ונאה לעולם", והוסיף כי "לכל איש חינוך יש תחום ייחודי שבו הוא מבין, ולכן כאשר יושבים יחד, מוסיף הדבר חיזוק עצום לחינוכם הטהור של הדור הבא".

"יש לחנך את התלמידים לידיעת התורה ולחזקם בשאיפה להיות עמל בתורה. צריך להדגיש אצלם שהחזרה היא עיקר הלימוד וצריך לעשות הכל בשביל 'ידיעת התורה'.

מארגני הועידה גם ביקרו בבית מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א, שאמר להם כי יש "לחנך את התלמידים שהעיקר ללמוד תורה. להחדיר את ערך התורה אצל התלמידים. על-ידי שהתלמידים ידעו את ערך התורה הם יכינו כלים לקבל את התורה".

"ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות, צריך להיזהר מהליצנות שהתרבתה מאוד בדור וזה גורם שהתלמידים רוצים להראות כמו ליצנים" אמר ראש הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר