קוברים המכרזים?

השמחה מוקדמת? נתגלו קברים ברמת בית שמש ג´

האם שמחת המכרזים ברמת בית שמש ג´ מוקדמת מדי? בדיקת ´רשות העתיקות בשטח, גילתה מספר קברים בודד וממצאים ארכיאולוגים נוספים. ברשות העתיקות טוענים: "המדובר מספר קברים קטן שאינו מפריע לבנייה באתר". אלא שב´אתרא קדישא´ טוענים: "יש שם הרבה יותר קברים, לא נשחרר שום שטח לבנייה, לפני בדיקה מקיפה" כל הפרטים (חרדים)

משה גלסנר | כיכר השבת |
המקום המיועד לבנייה. (כיכר השבת)

קברים ברמת בית שמש ג' - רק זה מה שהיה חסר לנו כעת, אחרי שסוף סוף זז משהו בעגלת פתרונות הדיור התקועה. אלא שתסריט האימים הזה, עשוי מסתבר להפוך למציאות, אם אכן מתכוונים עסקני 'אתרא קדישא' לצאת למאבק ולאסור בנייה באזור.

פרשת הקברים נחשפה אמש בתכנית 'מלוה מלכה' ברשת ב', שם התארח ארכיאולוג אזור בית שמש יהודה דגן, שדיבר על הקברים שמצא ברמת בית שמש ג', לצד ממצאים ארכיאולוגים רבים נוספים.

"מדובר במספר קברים ספור ובודד" אומר היום הארכיאולוג יהודה דגן ל'כיכר השבת', "מספר קברים קטן שכזה כלל אינו מפריע לבנייה באתר, מבחינתה של רשות העתיקות".

האם ייתכן שיש שם מספר קברים גדול יותר? "יתכן שבחפירות לעומק יתגלו ממצאים חדשים. כרגע, בבדיקות יסודיות שערכנו בשטח, לא נמצאו יותר ממספר קברים בודד ומצמצם, ועל כן שחררנו את השטח לבנייה, בכפוף לפיקוח שוטף של נציג מטעמינו".

יש לציין, כי אם אכן מדובר במספר קברים מועט, גם הפתרון ההלכתי יכול לבוא על מקומו בשלום, כך שאין המדובר במשהו שעשוי לתקוע את הבנייה במקום.

אלא שכל זה נכון, עד אשר יקום מישהו ויחליט ההיפך. וכך - יש מסתבר, מי שחולק על קביעת רשות העתיקות לגבי כמות הקברים במקום. הוא טוען כי לדעתו המדובר במספר קברים גדול, ומתכנן לצאת למאבק ציבורי על מנת לעצור כל אפשרות בנייה באזור.

בשיחה שקיימנו עם אנשי 'אתרא קדישא', טענו הללו בתוקף, כי יש במקום הרבה יותר קברים מהצהרות רשות העתיקות. "אנו לא סומכים עליהם ועל בדיקתם, ולא נשחרר שום שטח לבנייה לפני בדיקה יסודית".

חשוב לציין, כי לטענת רשות העתיקות, גם הקברים המועטים שנמצאו שם, אינם קברי יהודים, כך שלכאורה אין שום סיבה לאתרא קדישא להיאבק בעניין.

אגב, לטענת אותם גורמים ברשות העתיקות עימם שוחחנו, גם בקריות החרדיות הבנויות כבר בבית שמש, התגלו בעבר מספר קברים בודד, אלו סומנו וכוסו, והבנייה לא נעצרה בגינם, כך שאין שום סיבה כיום לאסור על בנייה ברמת בית שמש ג'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר