טורפת את הקלפים

דרמה בוועדה: שקד דורשת מינוי הדיין לביא לבית הדין הגדול

השרה שקד הפתיעה את הנציגים החרדים בוועדה למינוי דיינים כשהודיעה כי היא מוותרת על הדיון בנושא מינוי דיינים לבית הדין האזורי אך דורשת את מינוי הרב אוריאל לביא לבית הדין הגדול (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הוועדה למינוי דיינים, הבוקר (באדיבות המצלם)

טורפת את הקלפים: הוועדה למינוי דיינים המתכנסת הבוקר (שני) בלשכת השר יובל שטייניץ נפתחה בסערה כאשר שרת המשפטים איילת שקד הודיעה כי היא מוותרת על הדיון השנוי במחלוקת בנושא מינוי דיינים לבית הדין האזורי, אך דורשת את מינוי הדיין הרב אוריאל לביא לבית הדין הגדול.

מי שמתנגד בתוקף למינוי הרב לביא לבית הדין הגדול הם הרבנים הראשיים לישראל ובמיוחד הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שתקף אותו על ש"התיר אשת איש לעולם".

שקד הפתיעה את הנציגים החרדים שהיו בטוחים שהם הולכים להיאבק נגד מינוי הרבנים דוד בס ובניהו ברנר לבית הדין האזורי.

טרם ברור האם הצדדים יצליחו להגיע להסכמות או שמא הדיון יסתיים ללא הצבעה וללא מינוי דיינים חדשים.

כזכור, הרב לביא, שהיה במרכז מחלוקת בעקבות פסק הדין שהתיר לעגונה שבעלה שוכב צמח בבית חולים, להינשא. בין היתר תקף אותו הראשל"צ ונשיא בית הדין ואמר כי הוא התיר אשת איש לעולם.

האזינו: הראשל"צ תוקף את הרב לביא "התיר אשת איש לעולם"

כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", הגר"י יוסף העביר את הרב אוריאל לביא לכהונה כאב"ד בירושלים, זאת לאחר שכיהן כאב"ד בעיר צפת. כאשר בין היתר הוסכם בעקבות המינוי כי הרב לביא לא יתמודד בשלושת השנים הקרובות לתפקיד חבר בית הדין הגדול. אלא שכעת השרה שקד העלתה שוב את שמו לדיון.

יצוין כי במידה והצדדים לא יגיעו להסכמות, שקד לא תצליח למנות את הרב לביא, שכן בכדי להיבחר לתפקיד דיין בבית הדין הגדול, חייב המועמד רוב מוחץ של חברי הוועדה, כך שבחירת דיין תתאפשר רק בהסכמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר