7 חודשי מאסר

מהסמטאות לכלא: העונש של יואליש קרויס

בית המשפט גזר שבעה חודשי מאסר וקנס בסך 50 אלף שקלים על קמב"ץ "העדה החרדית" יואליש קרויס בגין עבירות מס בהן הורשע לאחר שלא דיווח על הכנסותיו מהמשחטה במאה שערים (חדשות)

יואליש קרויס (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

בית המשפט השלום בירושלים גזר שבעה חודשי מאסר על קמב"ץ "העדה החרדית" יואליש קרויס בגין עבירות מס בהן הורשע לאחר שלא דיווח על הכנסותיו מהמשחטה שהפעיל בשכונת מאה שערים הירושלמית. יחד עמו נגזר דינו גם של מראד טרוה שהפעיל את המשחטה.

בהכרעת הדין קבעה השופטת כי יואליש קרויס ושותפו מראד טרוה ניהלו עסק של משחטה בשכונת מאה שערים בירושלים במשך מספר שנים מבלי שיהיה בידיהם רישיון עסק, מבלי לנהל ספרים כדין ומבלי לדווח לרשויות המס על הכנסותיהם, לפיכך הרשיעה אותם בשורה של עבירות מס, ביחס לסכום הכנסות של כ-1.5 מיליון שקלים.

כמו כן הרשיע בית המשפט את יואליש קרויס בעבירה על פי חוק מרשם האוכלוסין בכך שלמרות החובה לכך בחוק מעולם לא הוציא תעודת זהות.

השופטת שרון לארי-בבלי, כתבה בגזר הדין כי "כפי שציינתי הן בהכרעת הדין והן במסגרת גזר דין זה, התיק דנן שונה מתיקים אחרים המשתייכים ל"משפחת" עבירות המס. שונה מחד, אך מאידך דומה בנזק שנגרם לציבור כתוצאה מהמעשים המיוחסים לנאשמים שלפניי".

בעקבות כך היא גזרה על קרויס "מאסר בפועל לתקופה של שבעה חודשים בניכוי ימי המעצר ככל שהיו", תוך שהיא קובעת כי הנאשמים יחלו בריצוי עונשם ביום 4.9.2016.

בנוסף, היא גזרה עליהם שישה חודשים מאסר על תנאי במידה ויעברו עבירות מס נוספות בתוך שלוש שנים מיום שחרורם מהמאסר. עוד היא גזרה עליהם קנס בסכום של 50 אלף שקל או 70 ימי מאסר תמורתו.

השופטת מציינת בגזר הדין כי מאחר ולקרויס אין תעודת זהות, בשל התשייכותו ל'העדה החרדית', הרי שהייתה מניעה לשלוח אותו לממונה על עבודות שירות. בעקבות כך היא קבעה כי קרויס יאלץ לחתום על התחייבות בסך 10 אלף שקל לפיה יפעל להשגת תעודת זהות בתוך שישה חודשים.

לרשות הנאשמים עומדים 45 ימים להגשת ערעור לבית המשפט המחוזי. פרקליטו של קרויס ביקש עיכוב ביצוע אך השופטת דחתה את הבקשה וציינה כי אם יוגש ערעור יעוכב גזר הדין ממילא עד להחלטה אחרת של ביהמ"ש המחוזי.

השופטת קבעה בגזר הדין כי "העבירות בהן הורשעו הנאשמים בוצעו במשך תקופה של 3-4 שנים. במהלך השנים התעלמו הנאשמים מידי שנה, באופן שיטתי, מהוראות חוקי המס ומהחובה להגיש דוחות". עוד קבעה השופטת כי "מראד טרוה, שותפו של קרויס, עצם עיניו והסתמך על הדברים שמסר לו קרויז ופעל בכוונה להתחמק מתשלום מס, מתוך בצע כסף".

עו"ד דפנה אברמוביץ, פרקליטות מחוז ירושלים, אומרת כי "יואל קרויס פעל בתחכום רב, כאשר לא רק העלים את קיומם של העסק ושותפו וכן את הכנסותיו מרשויות המס, אלא אף אינו מחזיק תעודת זהות ובכך מעלים למעשה את קיומו ומונע מרשויות המס לבדוק את פעילותו. עניינם של קרויס וטרוה מהווה דוגמא מובהקת לקושי באכיפת תשלומי המיסים לרשויות המס בכלל ובפרט בקהילות סגורות כמו מאה שערים ומזרח העיר ירושלים".

כזכור, קרויס הורשע בעבירה של אי הודעה על תחילת התעסקות ורישום ובעבירות של אי הוצאת חשבונית מס, מסירת דו"ח וידיעות לא נכונים ועבירה של אי קבלת תעודת זהות.

טרוה הורשע בעבירה של אי הודעה על תחילת התעסקות ובעבירות של מסירת דו"ח וידיעות לא נכונים, עבירה של השמטת הכנסה מדו"ח ועבירות של אי הוצאת חשבונית מס.

השניים הפעילו וניהלו משחטה בשכונת מאה שערים בירושלים במשך כחמש שנים ללא רישיון ומבלי שדיווחו על עיסוקם לרשויות המס. כמו כן הם לא ניהלו ספרים, לא הוציאו חשבוניות מס ולא דיווחו על הכנסותיהם מהמשחטה, לא דרשו חשבוניות מס מספקים וביצעו עבירות מס נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר