סאגת מינוי הדיינים

בזכות הפיצול החרדי: דיין סרוג מונה לכהן בבית הדין הגדול

הרב אליעזר איגרא מהציונות הדתית מונה לבית הדין הגדול, לטענת גורמים בוועדה למינוי דיינים בין השאר בגלל המחלוקת בין הרבנים הראשיים שחלחלה לוועדה. מינוי הדיינים הפשרנים נבלם (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אליעזר איגרא (צילום: אתר סרוגים)

הגאון הרב אליעזר איגרא המזוהה עם הציונות הדתית נבחר הערב (שני) לתפקיד דיין בית הדין הגדול ברוב של שבעה חברי ועדה מתוך תשעה. מרבית החברים החרדים בוועדה נמנעו בהצבעה. מוקדם יותר היום, נבחר אורי איגרא, בנו של הדיין הרב איגרא, לכתב הדתות של גלי צה"ל.

הרב איגרא על תפקיד בית הדין הגדול, ארכיון (באדיבות אתר "סרוגים")

יצויין כי הרב איגרא, מכהן כבר כיום בחבר בית הדין הגדול בעקבות מינוי זמני של הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף. במקביל למינויו לבית הדין הגדול, הרב איגרא ישמש גם כחבר הוועדה למינוי דיינים במקומו של הדיין החרדי הגאון רבי ציון בוארון שפרש לגמלאות.

בהמשך הדיון, כאשר התברר שאין רוב לשאר הדיינים המועמדים לתפקיד בבית הדין הגדול, הדיון התפוצץ וחברי הוועדה פוזרו. מבחינת החרדים מדובר בניצחון מאחר ולא התקיימה הצבעה על בתי הדין האזוריים, אליהם ניסו בבית היהודי ובקרב ארגוני הנשים למנות דיינים המזוהים עם ארגון רבני צהר.

בקרב המפלגות החרדיות יש הטוענים כי המחלוקת בין הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו חדרה גם לתוך הוועדה, וכפי הנראה היא שהביאה את הניצחון לרב איגרא שהשיג רוב ניכר הדרוש כדי להיבחר לבית הדין הגדול. "הפיצול החרדי הביא את ההישג לבית היהודי" אומר גורם בוועדה.

עם זאת, גורם חרדי המקורב לוועדה אמר ל"כיכר השבת": "היה לנו עניין שימונה לפחות דיין אחד כדי להראות לבג"צ שהעסק לא תקוע ועבודת בית הדין תוכל להימשך. מדובר בהישג לציבור החרדי - שלמרות שלצינות הדתית ולארגוני הנשים יש רוב בוועדה, הם לא הצליחו למנות את הרבנים המזוהים עם צהר".

שרת המשפטים איילת שקד מסרה: "אני שמחה וגאה בבחירתו של הרב איגרא לדיין בביה"ד הגדול. הרב איגרא מכהן כאב בי"ד שנים רבות, ידוע במסירותו וסבלנותו. אני סמוכה ובטוחה שמינויו יהווה חיזוק אמיתי לכוחו של ביה"ד הגדול בסיוע בסגירת תיקים קשים".

"תקוותי היא כי במהלך השבוע הקרוב, תוך הדברות, נגיע להסכמות ונבחר עוד ששה דיינים, לביה"ד הגדול ועוד ארבעה דיינים לביה"ד האיזורי". גם הראשל"צ הרב יצחק יוסף ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי בירכו על מינויו של הרב איגרא בשיחת טלפון שקיימו עמו.

מלשכתו של חבר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר נמסר כי "במאבק ארוך ומייגע שניהל ח"כ ישראל אייכלר חבר הועדה למינוי דיינים, הצליח לגבור על הרוב המוחץ של הציונות הדתית והחילונית בוועדה. הוא מנע בחירת דייני "צוהר" לבית דין האזורי ובית הדין הגדול. רק הרב אליעזר איגרא חבר בית הדין, שהיה מועמד מוסכם נבחר לבית הדין הגדול".

"כזכור הורה בג"צ ליו"ר הועדה השר יובל שטייניץ לבחור מיידית דיינים לבית הדין הגדול המשותק זה שמונה שנים, שלא נבחרו אליו דיינים חדשים. היתה רשימה מוסכמת של שני דיינים אשכנזים ושני ספרדים ושני ציונים דתיים, המוסכמים על החרדים. נציגי הציונים דרשו דווקא את בחירתו של הרב לביא השנוי במחלוקת בגלל התרת אשת איש בצפת. כמו כן דרשו לנצל את הרוב בועדה ולבחור את דייני "צוהר" לבית הדין האזורי, כדי לחולל רפורמות בבתי הדין".

"בהתערבות ראש הממשלה והשרים דרעי וליצמן הוסכם על דחיית ההצבעה לבית הדין האזורי. אך גם בהצבעה שהתקיימה בהוראת בג"צ לבית הדין הבגלל התעקשו נציגי הציונות הדתית לבחור בדיין הרב לביא. שלשת נציגי החרדים שני הרבנים הראשיים וח"כ ישראל אייכלר החרימו את ההצבעה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר