הממשלה אישרה: משה דגן מנכ"ל הרבנות הראשית

בישיבת הממשלה אושרה הבוקר הצעתו של השר לשירותי דת דוד אזולאי למנות את משה דגן למנכ"ל הרבנות הראשית לישראל. מנכ"ל המשרד לשירותי דת: "שמח על מינויו של משה לתפקיד" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים לישראל, במרכז: משה דגן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 וזק"א תל אביב)

בישיבת הממשלה אושרה הבוקר (רביעי) הצעתו של השר לשירותי דת דוד אזולאי, לאחר ההמלצה של ועדת האיתור, למנות את משה דגן למנכ"ל הרבנות הראשית לישראל.

משה דגן בן 45, נשוי פלוס 8 תושב ירושלים. בעל תואר שני במשפטים ותואר ראשון בהצטיינות במינהל עסקים (BA) במכללה למינהל בראשון לציון. בעל תעודת סמיכה להוראה "יורה יורה" - בית המדרש לרבנים ודיינים.

החל מחודש מאי 2012 הוא משמש כסמנכ"ל בכיר לשירותי דת, האחראי על יחידות הליבה במשרד וכן אחראי מקצועית על שירותי הדת במועצות הדתית ומחלקות הדת. קודם לכן שימש בשורה של תפקידים בנציבות מס הכנסה ביניהם מנהל תחום תפעול וגובה ראשי.

עו"ד עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת ועד למינוי דגן שימש גם כמנכ"ל הרבנות הראשית בירך ואמר: "אני שמח על מינויו של משה לתפקיד המאתגר. אני מאחל לו הצלחה רבה וכמובן שאנו נסייע בכל שיידרש כדי לקדם את הרבנות הראשית ואת שירותי הדת בישראל".

דגן ייכנס לתפקידו כבר ביום ראשון הקרוב. בשנתיים האחרונות לא היה מנכ"ל קבוע ומאז סיומו של עודד וינר שהיה בתפקיד מעל ל-13 שנה שימשו מנכ"לי המשרד לשירותי דת אלחנן גלט ואח"כ עודד פלוס גם כמנכ"לי הרבנות הראשית.

כזכור, מינוי דגן לתפקיד עורר סערה ברבנות ולקרע שנמשך עד ימים אלו בין הרבנים הראשיים הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו.

הרב לאו לא הסכים למינוי ורצה מועמד שלא "מזוהה פוליטית" עם ש"ס. בלשכתו האשימו את דרעי שעושה צעד שלא נעשה מעולם ובוחר מנכ"ל שלא בתאום עם הרב הראשי. גם יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני התערב אך דרעי טען כי הוא לא מתעסק במינוי.

בסופו של דבר, הוועדה לאיתור מנכ"ל הרבנות החליטה כי המועמד לתפקיד הוא משה דגן, בניגוד לעמדת הרב לאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר