סוער בצפת

הפשקווילים יגרמו לחילול שבת בבריכה? "מעמיקים את הקרע"

פשקווילים שפוזרו בצפת נגד חילולי השבת ב"קנטרי", עלולים לחבל במאמצים להביא לסגירת המקום בשבת • הבעלים ציון הלאל ל'כיכר השבת': "מה יקרה עכשיו אם אסגור אחרי מודעות כאלו?" (בארץ)

משה ברדא | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock ואלימלך גרסטל)

בריכת הקאנטרי שפתוחה מדי שבת קודש מצליחה לעורר סערה בעיר צפת, פשקווילים שהופצו בעיר מטעם "ועדת השבת", מודיעים כי הצבור החרדי לא יילך לבריכה זו כל עוד היא מחללת שבת.

"חילולי השבת בערינו הולכים ומתרבים", נכתב במודעות. "היות ונפוצו שמועות כי הבריכה 'קאנטרי צפת' הפסיקה לחלל שבת הננו לפרסם כי הבריכה עדיים פתוחה לצערנו מידי שבת, ועל כן החרדים לדבר ה' לא הולכים לבריכה זו, כל עוד היא מחללת שבת".

עוד נכתב במודעה כי "כמו כן נודע כי בכוונת העירייה לפתוח כבר בזמן הקרוב בריכה נוספת בשכונת 'רמת רזים' שבתוכנית העירייה להפעילה בשבת רח"ל. אוי לנו שכך עלתה בעירנו הקדושה".

"אי לזאת היכונו למערכה כבירה למניעת רמיסת השבת בעירנו", מבטיחים מפיצי המודעה.

נהוראי לחיאני, סגן ראש העיר בצפת, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "חבל שבפשקווילים הללו הם עושים נזק תדמיתי לעיר לפני שהם בודקים את הדברים".

"בגדול, הבריכה כן תיסגר ביום השבת", טוען לחיאני. "חוקית, היא כן יכולה להיות פתוחה בשבת, על פי החוזה שיש לזכיין בבריכה כי זה מפעיל חיצוני הוא יכול לפתוח את זה ביום השבת, ובאמת מאז ומעולם עשרות שנים הבריכה הייתה פתוחה ביום השבת, כשאתה קונה רכב והוא שלך מישהו יכול להגיד לך מה לעשות אתו?".

הפשקווילים בצפת (צילום: אלימלך גרסטל)

"על פי הסיכומים שיש לנו כרגע, אליהן הגענו לאחר התייעצות יחד עם ציון וישבנו סביב שולחן אחד, הבריכה למטה כן תהיה סגורה בשבת", מבטיח לחיאני.

ציון הלאל, הבעלים של הבריכה, אומר ל"כיכר השבת" כי "ישנן שני בריכות, אחת שממוקמת באזור הדרומי ואחת חדשה שממוקמת באזור הצפוני, הבריכה באזור הצפוני היא בריכה קייצית שתפתח ביום השבת, כמו כל הבריכות הקייציות, הקאנטרי אמור להיסגר בשבת וזו החלטה שלי נטו".

"אם הם רוצים לחזור כמו שהיה לפני שלוש שנים, עם הפשקווילים והחרם כמו שהיה אז, אנו נמשיך לפתוח את הקאנטרי בשבת ומי שירצה לבוא מוזמן להגיע, הקאנטרי שרד שלוש שנים בלעדיהם וישרוד עוד 15 וגם עשרים שנה בלעדיהם", טוען הלאל. "אנו מכבדים את כל מי שבא לקאנטרי וכל מי שמגיע לצפת, איש איש באמונתו יחיה".

הלאל מוסיף ואמר כי "לעצם הבריכה עצמה, לדעתי היא כן תיסגר ביום השבת, אבל שלא ימשכו בחוטים יותר מדי - שלא יקרעו, יש פה הליכים משפטיים, זה לא לקום בבוקר ולסגור מכולת או פיצוציה ביום השבת, יש פה מנויים שנמצאים בשטח וצריכים לתת את הדעת מה עושים איתם".

"מה שהם עושים עכשיו עם המודעות, הם נכנסים לדלת פרוצה, אם לכאורה אני רוצה לסגור את זה מההיבט הכלכלי, לפחות להשתדל לא להעמיק את הקרע בין החילונים לחרדים שכבר נמצאים בעיר, מה יקרה עכשיו אם אני אסגור אחרי מודעות כאלו? מה יהיה? 'הקאנרטי שהיה פתוח למעלה מארבעים שנה נכנעו לחרדים', בשביל מה להעיר את המתים ולהשתולל? יש דברים שנסגרים בחדרי חדרים, יש לנו השבוע פגישה עם ראש העיר בכדי לסגור את הבריכה", מוסיף ציון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר