משפט הרב מצגר

התפתחות דרמטית: הפרקליטות חוזרת בה מהתנגדותה לשחרור הכספים

מאבק משפטי ממושך שניהל צוות ההגנה בתיק הרה"ר לשעבר יונה מצגר, הוביל לנסיגת הפרקליטות והסכמתה לשחרור כספים ונכסים. מקורבי הרב: "בשורה - לקראת המאבק על חפותו" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב מצגר (צילום: רז זאב בליזובסקי)

לאחר משא ומתן שנמשך חודשים ארוכים, בין צוות ההגנה המשפטי, בראשות עורכי הדין טל גבאי, יהודה פריד וטופז איתן, לבין הפרקליטות, הודיעו הצדדים היום לשופט בית המשפט המחוזי בירושלים אריה רומנוב, על הסכמת הפרקליטות לשחרר את מרבית נכסי הרב ובני משפחתו שנתפסו בתחילת הפרשה, וכן להשיב לידי הרב 750,000 ש"ח במזומן מכספי קרן הפנסיה, תשלום חד פעמי לאורך ימי חייו, מהם הוא אמור לנסות ולממן את הגירעונות הכבדים שצבר בשל עלויות ניהול ההגנה, הנאמדות במיליוני שקלים, לבד מהוצאות הקיום השוטפות.

לדברי פרקליטי הרה"ר לשעבר, השבת הנכסים לידיו מהווה תפנית של ממש בקו בו אחזה הפרקליטות משך 3.5 שנים, לפיו נכסים אלו מומנו מכספי השוחד ועל כן קמה עילה לתפיסתם. יצויין, כי ההחלטה שהוגשה לבית המשפט קיבלה תוקף של פסק דין.

עו"ד טל גבאי ויהודה פריד

בצוות ההגנה של הרב מצגר הגיבו להתפתחויות הללו ואמרו, כי "כפי שאמרנו מתחילת הדרך, לא היתה כל עילה לתפיסת הנכסים ששוחררו ואנו שמחים לדעת כי גם הפרקליטות השתכנעה בסופו של יום שנכסים אלה מומנו מכספים כשרים", כך עורך הדין טל גבאי. כעת תתאמץ הפרקליטות להראות היכן מצויים אותם 10 מיליון ש"ח אשר ניתנו לטענתה לרב ככספי שוחד.

מקורביו של הרב קיבלו כצפוי את הבשורה על ההישג החשוב בסיפוק רב וסיפרו, "הוא עבר תקופה לא קלה כאשר הגבילו את יכולתו להתנהל ברמת היומיום באמצעות תפיסה לא הגיונית של רכוש המשפחה שנצבר בעמל רב שנים כחוק ובדרך ישרה. מלכתחילה חשבנו שזו פעולה לא עניינית ואנו שמחים שהאמת יצאה לאור. כרגע הרב נערך לקרב העיקרי על חפותו בבית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר