צפו בווידאו

ח"כ מלכיאלי במליאה: "בזכות בני התורה ירושלים קיימת"

מליאת הכנסת התכנסה לדון בירידת ירושלים בדירוג הלמ"ס מהאשכול הרביעי לשלישי. ח"כ מיכאל מלכיאלי דחה בנאומו את ההאשמות כי המצב נוצר בשל העניים ובני התורה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ערוץ הכנסת. תמונה: תמונה: פלאש 90)

מליאת הכנסת התכנסה לדון בצהריים (רביעי) בירידת ירושלים בדירוג הלמ"ס מהאשכול הרביעי לשלישי. ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), מי שעד לאחרונה שימש כחבר מועצת העיר, עלה לנאום ודחה את ההאשמות כי המצב נוצר בשל העניים ובני התורה.

בפתח נאומו אמר: "ירושלים ענייה זה לא סוד, ומי שהופתע מנתוני הלשכה המרכזית צריך רק לשאול את עצמו. מי שמכיר את ירושלים יודע שהיא ענייה. אנשים עניים באו לגור בירושלים לפני קום המדינה הם בנו שכונות וחיו בעוני לא רק בעוני אלא גם ברעב. מדובר ברובם. מאנשי הישוב הישן ובמשפחות ספרדיות נודעות. ירושלים חייבת להם חוב עולמי".

לדבריו: "זה שירושלים ענייה זה לא הסיבה להעלות את ירושלים על ראש שמחתנו היינו שמחים אם היו מתגוררים בה אנשים בעלי אמצעים. לצערנו, דווקא בעלי היכולת נוטשים אותה. זו עובדה".

"אבל", הוסיף חה"כ מש"ס, "וכאן יש אבל גדול - זו תהיה טעות גדולה 'להאשים' במרכאות את העניים בירושלים ואת בני התורה, בזכותם ירושלים קיימת, זה יופייה של ירושלים וזה ייחודה של העיר. היזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה. היזהרו בעמלי תורה שבזכותם העולם קיים".

בסיום דבריו אמר: "מהדוכן הזה אני רוצה להביע את מלא הערכה לאותן משפחות עניות שחיות בעוני כאן בירושלים. חלקן עושות זאת מאונס לא נתנו להם הזדמנות הפנו להם עורף אלה הם השקופים חלקם עושים זאת מבחירה הם מעדיפים את חיי הרוח על החומר אפשר וצריך להצדיע להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר