בגלל ההפגנות

ליברמן שוקל: ביטול ה"דיחוי" לתלמידי ישיבות הרב אוירבך

צעד דרמטי של שר הביטחון אביגדור ליברמן נגד ישיבות הפלג הירושלמי: הורה לשקול להפסיק באופן גורף את מתן ה"דיחוי" לתלמידים ולבחון אפשרות לעצירת התקציבים המופנים לאותן ישיבות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השר אביגדור ליברמן (צילום: Flash90)

צעד דרמטי של שר הביטחון נגד הפלג הירושלמי: שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע היום (רביעי) כי הנחה את משרדו לבחון את הפסקת הסדר דחיית הגיוס עם ישיבות "מעלות התורה" ו"גרודנא", בראשן עומד מנהיג 'הפלג הירושלמי' הגאון הרב שמואל אוירבך.

בנוסף, שר הביטחון ביקש מחבר סיעתו ח"כ עודד פורר, לפעול בכנסת מול משרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת להפסיק את תקצוב שתי הישיבות. הסיבה, לפי הודעת משרד הביטחון, היא "בעקבות ההתפרעויות והפגנות ההסתה שקיימו אתמול תלמידי הרב אוירבך בשל מעצר של תלמיד ישיבה עריק מצה"ל".

ההפגנות אתמול בבני ברק (צילום: כיכר השבת)

השר ליברמן אמר עוד כי הוא "לא יסכים בשום אופן לעבור לסדר היום על ההתפרעויות הללו ועל ההסתה הקשה שהתרחשה בהן נגד חיילי וחיילות צה"ל. עצם קיום ההפגנות הללו שמתריסות נגד הגיוס לצה"ל ובאות לקעקע את סמכותה של המדינה לגייס לצבא, היא דבר בלתי מתקבל על הדעת ולא נשלים עם תופעות כאלו שגם מנסות להלך אימים על אותם אלו שכן רוצים להתגייס".

לדבריו: "נפעל במסגרת האפשרויות העומדות בפנינו במשרד הביטחון ועם משרדי הממשלה האחרים על-מנת שאלו שלוקחים חלק בהסתה המתמשכת נגד צה"ל לא יזכו לשום הקלה, הטבה או שיתוף פעולה כלשהו".

חלק מהעצורים, היום (צילום: כיכר השבת)

אמש, גזר בית המשפט הצבאי עונש מאסר בן 10 ימים על תלמיד הישיבה ‏אברהם פערזיכרטר (24) תלמיד ישיבת 'בריסק' שנעצר במהלך הפגנה התחילת השבוע בכיכר השבת והועבר לכלא צבאי לאחר שהתברר כי הוא עריק שהשתמט מצה"ל. בתגובה למעצר, יצאו מאות מבני הפלג הירושלמי לרחובות להפגנות מחאה. עשרות מהם נעצרו במסגרת ההתפרעויות.

בשעות אלו מתקיימים מגעים קדחתניים בין עסקני 'הוועד להצלת עולם התורה' לשלטונות הצבא בנוגע לקיצור עונשו ואולי אף לשחרורו המיידי. לטענת גורמים פוליטיים, "בצה"ל הבינו כי ההפגנות הסוערות עלולות לגרום נזק ומתיחות בין הצבא לציבור החרדי ועל כן מנסים להוריד פרופיל בנושא".

הגר"ש אוירבך (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי חלקם הגדול של עשרות העצורים מהפגנות 'הפלג הירושלמ'י בליל אמש שוחררו הבוקר, חלקם בתנאים מגבילים ואילו באשר חלקם האחר יוחלט בהמשך היום, האם לשחררם או להביאם להארכת מעצר.

בפלג הירושלמי הגיבו כי "שר הבטחון ליברמן שרוי בלחץ רב מצד גורמי גיוס החרדים, שעדיין מחכים שיעשה משהו בנוגע להעלבת החיילים החרדים בכל מקום שהם דורכים בו, ולגבי הקמפיינים נגד גיוס חרדים ומגייסי החרדים. ולא רק שליברמן לא פעל בענין (כי כידוע אין אף חוק דמוקרטי קביל שאוסר את הענין), הענין עולה לסדר היום מהכיוון ההפוך - מהפגנות סוערות בכל רחבי הארץ, עשרות עצורים ושיחרורם בתוך מספר שעות. כל אלו ככל הנראה הביאו את ליברמן לשלוף ממתנו רעיון הזוי שמזכיר משטרים אפלים ואנטי דמוקרטיים. זהו אפילו אינו נסיון הפחדה כי כפי שידוע לכולם, ישיבות הפלג הירושלמי ממושמעות להוראתו המפורשת של מרן ראש הישיבה ואינם מתייצבים בלשכות הגיוס, כך שהקשר או אי הקשר עם רשויות הצבא אינו רלוונטי כלל וכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר