"תודה, אבל..."

צפו: הרבנית קוק סיפרה מה בתה עברה בבית החולים

למקובל רבי דב קוק נולדה נכדה, בבית החולים 'פוריה', היולדת - בתו של הרב, הייתה צריכה לשהות בבית החולים ביום השבת, כעת הרבנית קוק מספרת את שעבר עליה שם (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

לפני כשבועיים נולדה למקובל הצדיק רבי דב קוק נכדה, בבית החולים פוריה, היולדת - בתו של הרב, הייתה צריכה לשהות בבית החולים ביום השבת, אך לצערה נתקלה במספר בעיות הנוגעות לחילול שבת שהקשו עליה את השהות בבית החולים.

אתמול (שלישי) במהלך שיעור תורה של הרבנית לאה קוק, הרבנית סיפרה בצער את מה שעברה בתה בבית החולים.

הרבנית התייחסה לשלוש בעיות ששמה לב אליהם: בחדר היונקים, בכל פעם שנקשה בדלת, צילצלו לה בפעמון בחזרה, כדי שתוכל לפתוח את הדלת.

כמו כן, להרים את התינוקת מהעריסה זה כרוך בחילול שבת, בכך שיש מכשיר שהתינוקת מחוברת אליה למעקב אחרי הנשימות והוא מצפף בזמן הרמת התינוקת ובעת החזרתה לעריסה.

בנוסף, בכדי לשתות מים יש רק מכשיר שאסור להשתמש בו בשבת.

כמו-כן הוסיפה הרבנית שלא היה מים חמים רק במקום שיש בו שלט הכניסה אסורה, ורק מחמת שלא יכלה להחזיק מעמד נכנסה לשם לקחת מעט מים חמים וכשרצתה מעט חלב האורות במקרר דלקו. וכשרצתה לעשות קידוש, הייתה טלויזיה גדולה דלוקה בחדר האוכל.

חשוב לציין כי הרבנית הדגישה שהיחס בבית החולים הוא יחס חם ותומך, והאחיות ממש נרתמות לעזרה.

ולכן הרבנית ביקשה מכמה נשים לכתוב מכתב לבית החולים פוריה אפילו בשמה, ובו לומר להם תודה גדולה ורק לאחר מכן להוסיף, שהם נתקלנו במספר בעיות וכו'.

מהמרכז הרפואי פדה - פוריה נמסר ל"כיכר השבת" כי "אנחנו נבדוק את כל הנושאים שהעלתה הרבנית מתוך רצון אמיתי לתת ליולדת החרדית את כל התנאים וכדי לאפשר לכל יולדת לשמור שבת בצורה מלאה וקלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר