ראש עיריית בית שמש מדבר

אבוטבול: "שלום לרנר מתוסכל בגלל שלא נבחר"

אחרי סדרת הכפשות מצידו של שלום לרנר, המגיעה כעת לשיא בצו המניעה בעתירה שהגיש, פותח כעת רה"ע בית-שמש את פיו ומצהיר: "כל מה שמניע את לרנר, זהו התסכול האישי הרב על שלא נבחר". וגם: "יש לנו תיק מוכן לעתירה הזו, נותר רק לשלוף אותו מהארון". ראיון (חרדים)

משה גלסנר | כיכר השבת |
אבוטבול (פלאש 90)

משה אבוטבול כועס. לא, הוא לא מתרגש מהעתירה, גם לא מ'צו המניעה' שניתן היום בבית המשפט, אבל הוא פגוע מהעליהום כלפיו, עליהום שלדבריו נעשה ללא כל בסיס. "גם שלום לרנר שמסית כאן מעל כל במה, יודע שנהגתי כאן בהגינות מירבית" הוא אומר.

העתירה שהוגשה, ממש לא מטרידה אותו," יש לנו תיק משפטי מוכן ומזומן למקרה הזה, תיארנו שהיא תגיע והתכוננו לכך, כל שנותר הוא רק, לשלוף את התיק ולהגישו" הוא אומר כמעט בזלזול. כמה זמן לדעתך זה יעכב את המכרזים? "תוך שבועיים או חודש הסיפור הזה מאחורינו".

ובכל מקרה צריך לזכור, לא רק היועץ המשפטי של העירייה, העו"ד מוטי ברקוביץ ישיב לעתירה, גם היועצים המשפטים של משרד השיכון ידאגו לה, אבוטבול מצידו סמוך ובטוח בדחייתה - כמעט על הסף.

ובכל זאת, הטענות נגדו מרגיזות אותו. לראש העיר אבוטבול, זה שנבחר קודם כל בזכות קואליציה חילונית, שאיתם הוא החל את המירוץ, יש רגישות גדולה לטענה כי הוא שיקר לשותפיו כשהבטיח להם את חלוקת רמת בית שמש באופן שווה. "כל שותפי, גם אלו שמדברים נגדי, יודעים היטב כמה התאמצתי בכדי שהחלוקה הזו תיכס למכרזי משרד השיכון, כפי שהיא נכנסה להחלטת מועצת העיר".

אז למה היא לא נכנסה, האם משרד השיכון מתעלם מראש העיר בית שמש, או שמדובר כאן ברמיה משותפת, כפי שמאשימים מתנגדי ראש העיר? התשובה לדברי אבוטבול, פשוטה ביותר: "משרד השיכון הוא שסירב, וזו בטענה כי הגבלה של מכרז לקבוצה מסויימת - הינה דבר לא חוקי. בעבר משרד הבינוי והשיכון עשה זאת, אבל הפסיד בעתירות לבג"ץ. כך היה כאן בעיר בית שמש כשניסו לייעד את שכונת'השחר' לציבור חילוני בלבד, העתירה התקבלה וחרדים רכשו שם. משרד השיכון בא לקראתנו כאשר הוא לא מתערב בהחלטת מועצת העיר ומצהיר ההיפך".

האם שלום לרנר אינו מבין זאת?

"לצערי שלום לרנר לא מתנהג כאן בצורה עניינית. האיש הזה מסתבר, מונע מתסכול אישי על שנכשל בבחירות ולא הצליח להיבחר לראשות העיר. כנ"ל דני וקנין ונתן שטרית, שנכשלו גם הם ומנסים בתורה הזו לתפוס כותרות".

ניסית להסביר לו? לקחת אותו לשיחה הצידה ולנסות ליישב איתו את העניין?

"ניסיתי אינספור פעמים. נסעתי יחד איתו לארה"ב, הסברתי לו, ניסית בכל דרך לרצות אותו, הצעתי לו לעבוד יחד איתי ולדאוג שהקבלנים יעבדו על פי הסיכום, אבל לצערי הוא כנראה לא חיפש לדאוג לזה, אלא רץ לחפש כותרות..."

אחרי שכל זה יגמר, נראה לך שתוכלו להחזיר את השלום בעיר, להחזיר אותו לקואליציה ולשבת עימו יחד סביב שולחן אחד?

"מבחינתי המפד"ל נמצאת כיום במקום האחרון בעדיפות הקואליציונית. אחרי שהם הסיתו באופן חמור כל כך כנגד הציבור החרדי, אני לא חושב שיש סיבה שהם ישבו בקואליצה שהשלד שלה מבוסס על נציגות חרדית. בכל מקרה, אנו היום 11 חברים מתוך 19, כך שגם ללא המפד"ל יש בבית שמש קואליציה יציבה".

אגב, אחד העותרים הוא חבר הקואליציה מאיר בלעיש, אלא שהוא לא פרש ממנה ולא יצא במסע השמצה אישי נגד ראש העיר. "הוא עלה יחד איתי למשרד השיכון, הבין את הבעייה, ראה איך אני מזיע בניסיון לשכנע את המערכת שם, ונוכח שאני לא משקר, אלא עושה מעל ומעבר בכדי לקיים את התחייבותי" אומר אבוטבול.

ובכל זאת, אם ציבור חרדי יזכה ב-100% מהמכרזים, מה תענה?

"אני אכעס על נציגי הדת"ל והחילונים, שבמקום לארגן קבלנים, רוכשים וקבוצות - כפי שעשה הציבור החרדי, הם היו עסוקים בלחרחר מלחמה. זה מה שקורה כשמבזבזים את האנרגיות על מלחמות".

אין לך שום חשש, אולי בכל זאת בתי המשפט יפסלו את המכרז במתכונתו הנוכחית וירעו לציבור החרדי?

"אין לי שום חשש כזה. הרי גם העותרים מסכימים ששליש מגיע לציבור החרדי. אז ם במקרה ההזוי ביותר בית המשפט לא יגרע מהשליש הזה, ככה שאני לא מודאג".

ולמרות הביטחון הרב, ולמרות הקואליציה היציבה, אבוטבול מסתבר מזיע ועובד קשה, הרבה יותר קשה ממה שחשב לעצמו כאשר רץ לתפקיד. "אני אופטימי, ומקווה שבהמשך הדרך העניינים ירגעו, ונשוב למסלול נורמלי ורגוע".

לסיום, אחרי שנה וקצת בתפקיד הזה, אתה רואה את עצמך ממשיך לקדנציה נוספת, או שעשית את שלך בכך שהפכת לראש העיר החרדי של בית שמש?

"זה עוד רחוק ממני, עוד לא שכחתי את מערכת הבחירות הקודמת, ומוקדם מדי בשבילי לחשוב על העתיד. אני מרוכז כולי בהווה, ומשתדל לממש את הבטחותי לתושבי בית שמש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר