מדברים אל הקיר

יוזמת כתובות הנאצה בי-ם: מחתרת אנטי-חרדית חדשה

מי עומד מאחורי הקריקטורות וכתובות הנאצה בירושלים? ההערכה היא שמדובר במחתרת אנטי-חרדית חדשה, שלא בוחלת בשום דרך כדי לזרוע ולהפיץ שנאה. מפעילות המחתרת: ריסוס שם השם המפורש על הכביש המוביל לאינטל וכרזות הגובלות באנטישמיות. הפרטים (חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

מתחרת אנטי-חרדית החלה לאחרונה לפעול בירושלים, והיא עושה שימוש באמצעים כמעט בלתי חוקיים כדי להביע את מחאתה על המתרחש בבירה.

מבדיקת עיתון "הארץ" עולה כי המחתרת לא בוחלת בשום דרך כדי להביע שנאה לקהילה החרדית בעיר - גם אם זה מדובר בכתובות נאצה נוטפות ארס, ושימוש בשם המפורש כדי למנוע מהמפגינים להגיע לרחבת מפעל "אינטל".

כזכור, לפני כשבועיים, במהלך ההפגנה הסוערת בהר חוצבים נאלצו המפגינים למצוא דרך חלופית בדרך למתחם המפעל לאחר שעל הכביש רוסס השם המפורש. במקום גם הופצו כרוזים בגנותו של גאב"ד העדה החרדית, הגרי"ט וייס.

אתמול חשף כיכר השבת כי ברחבי העיר צוירו קריקטורות ארסיות נגד המגזר החרדי, בדמותן ובצלמן של קריקטרות אנטישמיות טיפוסיות המזכירות ימים אפלים.

ככל הנראה, המחתרת החדשה פועלת בנפרד מ"פורום הארגונים למען ירושלים חופשית" שקיים את ההפגנה במוצ"ש האחרון. בעוד שפעילי הארגון מסתפקים בגרפיטי הקורא ש"לא לחלל את הדמוקרטיה" הנכתב בגיר מחיק, אנשי המחתרת עושים שימוש בתרסיס צבע והסיסמאות שלהן גובלות באנטישמיות.

כתב עיתון "הארץ" העריך כי אנשי המחתרת מוכרים לפעילי "פורום הארגונים", אך הם נמנעים להסגיר את זהותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר