גל הביקורות נמשך

הפקחים ערכו "מדגם" והישיבה הגדולה בעולם - נפסלה

הישיבה הגדולה בעולם - ישיבת מיר, נפסלה בביקורת של פקחי משרד החינוך, וכך גם ישיבת "נחלת הלווים". ב"נחלת דוד", הפקחים התרשמו מבית המדרש המלא והעבירו את הישיבה (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
היכל ישיבת מיר (צילום: ברוך אוביץ)

גל הביקורות בעולם הישיבות נמשך ונראה כי הוא מתגבר בימים אלו, של סוף חודש אדר, רגע לפני שזמן חורף בעולם התורה - מסתיים.

הפקחים של משרד החינוך השתמשו אתמול (שני) בשיטה חדשה בביקורת בישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים.

עוד בנושא:

בעקבות העובדה שבישיבה רשומים אלפי בחורים ואברכים, הפקחים הגיעו עם רשימה של מאות בחורים כ"מדגם", מתוך אלפי האברכים והבחורים. מתוך הרשימה שהציגו היו חסרים כ-30% מהבחורים ובעקבות כך הישיבה נפסלה בביקורת הנוכחית.

בישיבה מציינים כי רבים מהבחורים שהוצגו ברשימה הם בחורי חו"ל שנסעו לחגים לביתם. הפקחים הודיעו כי יגיעו לישיבה פעם נוספת בקרוב לביקורת חוזרת. בישיבה מקווים שהביקורת הבאה תערך בזמן הבא, שעה בה הבחורים מחו"ל כבר ישובו ללימודיהם.

יצויין כי במקביל לביקורת בישיבת מיר בבית ישראל ערכו הפקחים לאחרונה ביקורת גם בסניף של הישיבה בברכפלד, שם הביקורת נעשתה בשיטה הרגילה והישיבה עברה בהצלחה את הביקורת.

בתוך כך ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל המריא אמש יחד עם גיסו הגאון רבי נועם אלון ראש ישיבת מיר ברכפלד לארה''ב לסדרת דינרים לרגל ציון 200 שנים לישיבת מיר.

בימים האחרונים ישיבה נוספת נפסלה בביקורת ראשונה, מדובר על ישיבת "נחלת הלויים" בחיפה, שם תיערך בקרוב ביקורת נוספת בגלל טענות על העיתוי בו נערכה הביקורת.

התנהלות הוגנת של הפקחים שזכתה לשבחים רבים, היתה אתמול בישיבת נחלת דוד בפתח תקווה, לשם הגיעו הפקחים בעת שיחתו של המשגיח בהיכל הישיבה שהיה מלא מפה לפה, הוסבר לפקחים שיש להמתין לפי הכללים שנקבעו לסיום השיחה ולא להפסיק את השיחה לצורך ביקורת.

הפקחים התרשמו מההיכל המלא ורשמו כי הישיבה עברה בהצלחה מלאה את הביקורת, מבלי שהבחורים נדרשו להציג תעודות זהות, ומבלי לבטל תורה. ראשי הישיבה ציינו כי רואים בחוש את השינוי ביחס לעולם התורה.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", שר החינוך נפתלי בנט הורה לאגף הישיבות במשרד החינוך לבדוק מחדש את הישיבות שנפסלו בשבוע שעבר, בביקורת שנערכה בימי הפורים.

הסערה בעולם הישיבות - שנחשפה ב"כיכר השבת" - פרצה בעקבות הביקורות שערכו פקחי משרד החינוך בעיצומם של ימי הפורים בעולם הישיבות, ימים בהם הבחורים לא נמצאים בהיכל הישיבה ויוצאים להתרים את נדיבי העם.

בעקבות הסערה ולאחר פניה שקיבל מיו"ר ועד הישיבוה, הורה שר החינוך לאנשי משרדו לערוך בדיקה נוספת ולהתחשב בצרכי החג. "חג הפורים הוא לא חג של יום אחד בישיבות החרדיות ויש להתחשב בהם ולבוא לקראתם. אבקש לבדוק את הנושא מחדש", אמר שר החינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר