ניצחון חרדי • פרסום ראשון

ביהמ"ש: עיריית אלעד קיימה את הפסיקה ל'רישום אזורי'

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים נאווה בן אור פרסמה הבוקר את החלטתה לפיה עיריית אלעד קיימה את פסיקת ביהמ"ש בכך שפרסמה את המודעה אודות הרישום האזורי לסמינרים (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישראל פרוש ויואב ללום (צילום: ארכיון 'כיכר השבת')

ניצחון חרדי • פרסום ראשון: שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, נאווה בן אור, פרסמה הבוקר (שלישי) את החלטתה לפיה עיריית אלעד קיימה את פסיקת בית-המשפט בכך שפרסמה את המודעה אודות הרישום האזורי לסמינרים, ובכך יצאה ידי חובתה.

עוד בנושא:

השופטת כותבת בהחלטתה כי "משפורסמה מודעה כנדרש, אין עילה לבקשה החדשה לפי פקודת בזיון בית המשפט".

"אוסיף", כותב השופטת, "כי לא ניתן להסתמך על 'שמועות' לפיהן אין העירייה מתכוונת לקיים את צווי בית המשפט כדי לבסס בקשה לפי פקודה".

החלטת השופטת

בכך דוחה השופטת את עתירת עמותת 'נוער כהלכה' לפיה העירייה המשיכה לבזות את בית המשפט וקובעת כי קיימה את ההחלטה כפי שנפסק.

יצוין כי גם משרד החינוך, בתגובתו לעתירה, כתב לבית המשפט כי העירייה קיימה את חובתה.

בתחילה כותבים במשרד החינוך כי אין להם צורך להתייחס ישירות לעתירה שכן לא ניתנה כל הוראה למשרד החינוך במסגרת החלטת בית המשפט אולם "למעלה מן הצורך יעדכן משרד החינוך כי ככל הידוע לו עיריית אלעד פרסמה הודעה מתקנת בהתאם להחלטה".

תגובת משרד החינוך

עו״ד יואב ללום מ'נוער כהלכה' מסר בתגובה כי "עיריית אלעד פרסמה מודעה בהתאם להחלטת בית המשפט וזאת רק בעקבות בקשתנו השניה, ולמרות כל מצגי השווא והאמירות שלא יקום ולא יהיה. אנחנו ממשיכים בטיפול ובמעקב וכפי שהבטחנו החל מהשנה יהיו אזורי רישום באלעד".

רק שתי בנות נרשמו ב'רישום אזורי'

כפי שנחשף אמש ב"כיכר השבת", היועץ המשפטי של עיריית אלעד, אמיר בירנבוים, שיגר תגובה לבית המשפט המחוזי בה כתב כי העירייה ביצעה את הפסק. "כבר בתחילה תבהיר העירייה כי הפרסום על פי החלטת ביהמ"ש הנכבד בוצע וזאת בעיתונות באותו אופן בו בוצע הפרסום המקורי", הוא כותב בתגובתו.

בהמשך, כותב היועץ המשפטי, כי "החלטת בית המשפט הורתה על ביצוע הפרסום ובשום אופן לא על ביטול רישומן של מאות בנות שבוצע על פי בקשת הוריהן והסכמת המשיבות ואף הדגיש בהחלטתו כי המתווה אינו אוסר רישום למוסד שונה מהאזורי ככל שהדבר נעשה על פי בקשת ההורים ורצונם".

כפי שנחשף אתמול ב"כיכר השבת", לאחר תום שני ימי הרישום עליהם הכריזה עיריית אלעד התברר כי מתוך עשרים בנות שלא התקבלו וקיבלו תשובות שליליות - בסך הכל, רק שתי בנות, שתיהן ממשפחות אשכנזיות, ניצלו את חלון ההזדמנויות שהעניק להן בית המשפט ונרשמו לסמינרים באמצעות הרישום האזורי.

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי לסמינר "דרכי חנה" לא נרשמה אף לא בת אחת, ואילו לסמינר "לדעת חכמה" נרשמו שתי בנות, האחת שקיבלה בעבר תשובה שלילית והשנייה שלא השלימה מבחינה טכנית את הליכי הרישום במועד.

גורמים חינוכיים בעיר אומרים ל"כיכר השבת" כי מתברר שרוב מוחץ מהורי הבנות נענו לקריאת גדולי הדור שפנו במכתבם - שנחשף בסוף השבוע ב"כיכר השבת" - ופורסם לאחר מכן ביומונים החרדיים, לתושבי אלעד שלא להתפתות לרישום האזורי. "כעת נוצר מצב שההורים מעצמם העדיפו שלא להירשם זאת בהוראת גדולי ישראל ועל כן יש לקיים דיון פנימי בין העירייה למשרד החינוך כיצד לנהוג במצב הנתון", הם אומרים.

לדבריהם, "אין סיבה שבית המשפט יבטל את הרישום הקודם ולכן ההערכה הינה שהרישום הרגיל ייותר על כנו בייחוד שהוכח שהמתווה האזורי אינו ישים בהתאם להוראת גדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר