ש"ס נגד ללום

השר מרגי: "יש בית-ספר ספרדי - כבר אין אפליה"

פרשת האפליה החמורה בבית-הספר לבנות בעמנואל: על רקע הבקשה לביזיון בית-המשפט שהגיש יואב ללום, השתתף היום שר הדתות יעקב מרגי בדיון בנושא, בסיומו הודיע: "לאחר שקם מוסד לבני עדות המזרח - תמה האפליה". ללום בתגובה: "הפוליטיקאים בש"ס, מתגלים שוב כמשענת קנה רצוץ" (חרדים)

יוסי ויס | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90) למצולמות אין קשר

האם ש"ס יוצאת כעת רשמית כנגד מאבקו של יואב ללום יו"ר 'נוער כהלכה' למניעת אפליית בני עדות המזרח במוסדות אשכנזים? כך לפחות נראה מהודעתו של השר יעקב מרגי היום, המבשרת כי "בעמנואל אין אפלייה כנגד בני עדות המזרח".

הסיפור כזכור החל עם עתירתו של ללום ומספר הורים כנגד חלוקת הכיתות בבית הספר 'בית יעקב' בעמנואל לתלמידות אשכנזיות וספרדיות. פסיקת הבג"ץ בעניין הייתה חד משמעית, ולמרות כל ההסברים המלומדים של פרקליטי החינוך העצמאי, בדבר הסיבות השונות לחלוקה, כגון מגמות שונות והבדלי חוזק הדת, הורו השופטים להפסיק מיידית את החלוקה בין התלמידות ממוצא שונה, תהא הסיבה לחלוקה אשר תהא, וחייבו את משרד החינוך והחינוך העצמאי בעשרות אלפי שקלים הוצאות משפט.

בתוך, אירע עוד שינוי בעיר, כאשר מעיין החינוך התורני הקים בית ספר לבנות משלו, מה שייתר לחלוטין את הצורך בכיתות עבור התלמידות הספרדיות, ובתחיל שנת הלימודים הנוכחית, אחרי שלמרות פסק הדין - לא בוטלה ההפרדה, עזבו חלק ניכר של הבנות את ה'בית יעקב' אל בית הספר של מעיין החינוך התורני.

אלא שלמרות זאת, פנה יואב ללום שוב לבית המשפט לפני כשלושה שבועות, הפעם בגין בזיון בית המשפט, על אי קיום ההוראה להפסיק את הפרדת הכיתות, למרות פסק הדין המפורש של בג"ץ. פנייתו של הינה עבור כ-75 הבנות הספרדיות שעדיין נותרו ב'בית יעקב' ולומדות בכיתות נפרדות.

בעקבות התפתחות הדברים, התכנס היום דיון מיוחד בלשכתו של השר לשירותי דת יעקב מרגי עם סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, בשאה כיצד לנהוג נוכח התערבותו הנוספת הצפויה של בג"ץ בפרשה. בפגישה השתתפו גם, ח"כ הרב ניסים זאב, ראש המועצה עזרא גרשי, יו"ר המועצה הדתית אלדד טובול, הרב יחיאל אליאס מיהדות התורה, נציגים מראשי חסידות סלונים הרב יצחק ווינברג, הרב פסח זיידע, והרב יעקב טננבוים.

אלא שבסופה של ישיבה, התייצבו אנשי ש"ס כתף אל כתף עם הנציגות האשכנזית, כאשר בהודעת הסיכום שהוציאה לשכתו של השר מרגי, נכתב כי "בישיבה הוחלט על דעת כל הצדדים כי כעת לאחר שקיים מוסד חינוכי מסודר לבנות מעדות המזרח, תמה האפליה המכוונת".

ל'כיכר השבת' נודע, כי כבר לפני כמה שבועות, עם הגשת הפנייה לבג"ץ, פנה ראש מועצת עמנואל מטעם ש"ס, עזרא גרשי, בפנייה אישית אל יואב ללום, להסרת העתירה. בדבריו כותב גרשי, כי " בית הספר לבנות של מעיין החינוך התורני, שהוקם ועומד על תילו לתפארת בנות עמנואל איזן את המצב וגרם שלכל בת ישראל בעמנואל יש מקום להתכבד וללמוד בו באהבה ושלום וזאת היתה תקוותנו להרגעת המצב.

גרשי גם מוסיף בנימה אישית, "אני כותב את טיוטת המכתב במוצש"ק לאחר שכל השבת לא נחתי, לא שקטתי ולא שלוותי כי שמעתי שאכן הגשתם תביעה נוספת לבג"צ. בשבועות האחרונים אני מאויים באיומים שונים ובהפחדות גם בפן האישי עד כדי איומים לכלא ואיחולים לדום לב אך לא היתה לי מזה עגמת נפש כזו כמו שיש לי מתביעתכם האחרונה".

יואב ללום מצידו אומר היום ל'כיכר השבת': "הבנות שלנו צריכות ללמוד יחד, נקודה. מרגי הוכיח בפעם המי יודע כמה, שמנהיגיה הפוליטיים של ש"ס, הינם משענת קנה רצוץ, בכל הנוגע לעמידה על זכות ילדנו. לגופם של דברים, בית הספר הנ"ל נפתח רק בגלל ההתנהגות המכוערת והלא אחראית של הציבור האשכנזי בעמנואל, ולא יתכן שחוטא יהא נשכר. צר לי על עמדתו של השר מרגי, אבל אני מבין שחשוב לשר להציג הישג כביכול, בפרשת עמנואל. זאת לאור "הישגיו" בתחומים האחרים..."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר