מוזס: תוכנית הליבה? החילונים תחילה

תקף את הכוונה לשלב את החרדים בתוכנית הליבה: "יש לבדוק איך ייתכן שרק מעטים מבני הנוער מצליחים להוציא תעודת בגרות"

מנחם שוורץ | כיכר השבת |
ח"כ מוזס (פלאש 90)

"לפני שמדברים על המגזר החרדי ועל הצורך לשלבו בתוכנית הליבה, כדאי לעשות בדק בית בציבור הכללי ולבדוק כיצד יתכן מצב בו רק 44% מבני הנוער מצליחים להוציא תעודת בגרות", כך אמר יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס בדיון שהתקיים במליאה בנושא דו"ח אדווה. עפ"י הדו"ח לשוויון ולצדק חברתי, הפערים בין שכבות האוכלוסייה על ציבוריה השונים, ובין העשירון העליון לשאר העשירונים רק הלכו והתרחבו ב-2008.

בדבריו, התייחס ח"כ הרב מוזס אל האפליה המתמשכת של הציבור החרדי מול הציבור הכללי בכל הנוגע לשילובם במקומות עבודה ממשלתיים ובחברות גדולות במשק, תהליך המוביל בהכרח לפערי שכר ולחוסר שוויון חברתי.

"קיימת טענה שהמגזר החרדי והערבי אינם משולבים בחברה הישראלית בשל העדר השכלה. הרי על פי הדו"ח קיימים פערים עצומים בנושא החינוך ובמגזר הכללי מקרב בני הנוער בגילאי 17, רק 44.4% מהתלמידים השיגו תעודת בגרות, כאשר מספר זה נמצא בירידה מתמדת בהשוואה לשנים קודמות, והוא הנמוך ביותר מתחילת העשור. כך שלפני שמדברים על המגזר החרדי ועל הצורך לשלבו בתוכנית הליבה, כדאי לעשות בדק בית ולבדוק איך הגענו למצב בו 44% סך הכול מבני הנוער מצליחים להוציא תעודת בגרות".

בכלל צריך פעם אחת ולתמיד להכחיש את הטענה העולה השכם והערב, כאילו חייבים לתת לציבור החרדי כלים בסיסיים כדי שיוכל להשתלב בשוק העבודה. הטענה הזאת אולי טובה בתיאוריה, אך במציאות היא אינה עומדת. גם בלי להתערב לנו בתוכני הלימודים, אנו מסתדרים טוב מאוד. שר הרווחה יודע שיש במגזר החרדי אלפי נשים וגברים, שלמדו והוציאו תארים בראיית חשבון, במנהל עסקים, בייעוץ מס, בעריכת דין, בקלינאות תקשורת, בסיעוד ועוד, שלמרבה הצער אינם יכולים למצוא עבודה גם לא בחברות הממשלתיות וגם לא במגזר הציבורי. למה? פשוט לא רוצים!" אמר הרב מוזס.

ח"כ הרב מוזס ציין בדבריו גם את "דו"ח אונו" שפורסם לפני מספר חודשים וקבע כי רובם של המעסיקים בישראל אינם מוכנים להעסיק חרדים או אתיופים או כל מיעוט אחר. "מה ייתן לנו לצאת ללימודים גבוהים? מה תעזור הליבה? הרי המעסיקים לא רוצים אותנו. האם בשביל להוסיף אותנו לסטטיסטיקה של אקדמאים מובטלים?" שאל הרב מוזס בכאב.

"אם אכן רוצים לתת כלים בסיסיים למגזר הזה כדי להשתלב בחיים, תנו לנו להתקבל למקומות עבודה בישראל, לפחות במגזר הציבורי. תנו לנו להעביר את החוקים לייצוג הולם, שיתקבלו בני מיעוטים אלה לעבודה, אל תטיפו לנו ללמוד מתמטיקה, אנגלית ולימודי ליבה במוסדות החינוך, כדי שנשתלב בשוק העבודה. יש לנו אלפי אנשים בפוטנציה, שרוצים להשתלב ומחכים שתשלבו אותם!" סיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר